Vondt i hofta og beina! Råd??

tullmusa

Forumet er livet
Heihei! Endelig innmeldt i svangerskapsforumet![;)]

Nå skal jeg syte litt, og forhåpentligvis få noen gode råd..

Jobber deltid på ei bakeriutsalg med full fart hele dagen. Denne uken har jeg jobbet hver dag, og det er vanligvis ikke noe problem. Men FY F*** så sliten og forferdelig jeg føler meg etter jobben! Begynte på mandagen. Kjempevondt i beina og hoften. Gnisser nesten i den på en måte.. Og det blir ikke noe bedre dagen etterpå. Blir ikke bra i beina over natta, og så er jeg så sliten og lei at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare mårradagen.. Har bare blitt værre for hver dag som går. Neste uke blir det samme kjøret hver dag..

I tillegg dødstrøtt hele tiden, men det er jo et helt vanlig tegn da, men det der med hofta og beina plager meg, for det ødelegger så mye av dagen.. Eller, ødelegger faktisk hele dagen! Kan vel ikke være noe bekkenløsning allerede?
Skal bestille legetime på mandagen, så får jeg høre hva han har å si. Men han har en ventetid på ca en uke .. [8|]

Håper på råd eller noe i den duren![;)]

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd, men det eneste jeg kommer på er å ta ofte pauser og sette deg ned (du skulle vel strengt tatt ikke vært på jobb nå). Ville ønske deg god bedring, og lykke til hos legen!

Har heller ikke noen råd.. Men jeg ble kjempe fort sliten under de tre første mnd.. Kunne sove døgnet rundt, og smerter var ofte aldri langt unna..
Da jeg var ferdig med uke 13 derimot, kom alle krefter tilbake. Jeg jobber i resepsjon og står også oppreist i 8 timer hver dag. Var sykemeldt nesten 100% alle de tre første mnd.. Men etter uke 13 ble jeg friskmeldt jobber nå fullt igjen. Uten problemer.. (Bank i bordet..) tror ofte de 3 første mnd er harde... For en del i hvert fall. Forhåpentligvis blir ting lettere om noen uker :)

be legen henvise deg til fysioterapaut! det skal jeg gjøre neste gang jeg er der, for jeg har fått bekkenløsning..og det er ikke deili å ha vont i beina og hofta!!!! kanskje du kan få noen til å massere deg? bedre blodsirkulasjon kan jo ofte lette "litt" på trykket! [:)]

Kom deg til legen å få han til å bekrefte om det er bekkenløsning. Ikke gjør samme feilen som meg og gå i to mnd uten å gjøre noe med det. Nå går jeg med krykker og har forferdelige smerter til tider.....det blir ikke bedre hvis det er bekkenløsning, du må lære å lytte til kroppen.
Lykke til[:D]

hei tullmusa.nå har jeg vet dårlig med å følge med her i det siste,er du gravid???jooohoo.

gratulerer så mye(på etterskudd[8|])ser det står 7 uker på tickeren din.så moro.[:D]

når det gjelder jobbsituasjonen din syns jeg ikke du burde jobbe nå.ta det med ro og lytt til kroppen din,det er feil tidspunkt å slite deg ut/presse deg på.

lykke til[:)]

Hei tullmusa!
Minner meg om da jeg fikk bekkenløsning, fikk det i uke 13. Fikk veldig vondt i hofta og beina, skambenet([8|]) gjorde også vondt!! Du har en jobb som er ganske slitsom, mye ståing. Det hjelper ikke akkurat da. Jeg ville ha dratt til legen og fått henvisning til fysio, og kanskje ei sjukmelding på 50% for å få roe ned kroppen litt? Jeg gikk å trena to ganger i uka til fysio fra uke 15 til uka før jeg fødte. Hadde det ikke vært for det, hadder jeg nok ligget langflat det meste av sv.skapet.. Du bør hvertfall ta den med ro når du er hjemme, ta fri fra husarbeid!!! Bekkenløsning er noe dritt!! Kjenner det enda, skal begynne å jogge om 4 uker, og er frisør... Litt spent på hvordan det kommer til å gå.. Få høre hvordan det går da søta[:)]
Klem[:)]

Tusen takk for gode råd![:)]
Skal høre hva legen har å si, og kommer nok til å gå til fysioterapaut så jeg slipper å bli skikkelig plaget. Jobber jo ikke fulltid, men er deltidsansatt, men selvfølgelig skulle alle de andre ha seg en uke ferie nå.. Flere uker med fulldagsjobbing. I den værte tiden hvor man er kvalm og slapp i tillegg.[8|]
Å jobbe på et bakeriutsalg er en tung jobb fra før av, og det er nok ikke enkelt å få arbeidet tilrettelagt. Har ikke fortalt at jeg er gravid til noen der heller. (hehe, litt godt med hemmeligheter![;)])
 Regner nesten med at jeg ikke kan jobbe så veldig lenge, men har ikke lyst å bli gående hjemme heller..
Vet ikke om det er arvelig, men moren min ble sykemeldt etter bare ca 3-4 mnd.. [&o]

Jaujau! Det skal da være noe! Men alt blir nok bedre. [;)]

Back
Topp