Vondt i hode

Klaramari

Glad i forumet
aldri slitet med mye vondt i hode, men nå siste 2 ukene har jeg vondt i hode vær dag, varierer fra 2-6 timer per dag, og fra skala 5-8 på smerte skalaen. Er dette normal plage for gravide?

Jeg sliter med akkurat det samme. Nevnte det for jordmor på siste kontroll og hun sa at det er fordi morkaka driver å overtar hormonproduksjonen i ukene 14-16 og at man da kan få forstyrrelser som gir hodepine.
Det er også noe som heter svangerskapsmigrene, og det er også et tegn på svangerskapsforgiftning. (Det sjekker du med en urinprøve til Jm eller lege - de sjekker eggehviten)

Fikk beskjed om at jeg fint kunne ta 4 Paracet daglig i et par uker mens det gikk seg til

Hadde det samme i ca 3 uker mellom uke 14 og frem til nå (17 snart). Det har begynt å bli bedre og takk gud for det, var forferdelig :confused: men jeg hadde jernmangel og har tatt tilskudd i snart tre uker så tror det også var en grunn.

Har slitt med det samme men er nå blitt bedre så krysser for at det snart blir bedre for deg også

Jeg sliter med akkurat det samme. Nevnte det for jordmor på siste kontroll og hun sa at det er fordi morkaka driver å overtar hormonproduksjonen i ukene 14-16 og at man da kan få forstyrrelser som gir hodepine.
Det er også noe som heter svangerskapsmigrene, og det er også et tegn på svangerskapsforgiftning. (Det sjekker du med en urinprøve til Jm eller lege - de sjekker eggehviten)

Fikk beskjed om at jeg fint kunne ta 4 Paracet daglig i et par uker mens det gikk seg til
Åhh det var godt å høre! Tusen takk for innlegget ditt. Har hatt så vondt og godt å vite at dette kan være grunnen. Begynner å bli mye bedre nå:)

Jeg har slitt mye med hodepine. Fra uke 12. Er nå i uke 16. Har blitt litt bedre, men det er ikke mye jeg skal stresse før den kommer snikende. Grusom å gå med hodepine. Håper du blir bedre snart :)

Har egentlig ikke hatt noe vondt i hue i de tidligere svangerskapene, men denne gangen kan jeg våkne med vondt i hue allerede på morgenen. Da vet jeg at jeg vil få en dårlig dag i vartfall:( å det skal ikke mye til før det kommer heller. Håper det gir seg etterhvert:)

Har også hatt en del vondt i hodet de siste ukene, men ikke så mye de siste dagene. Forrige søndag var det så vondt at jeg ikke fikk sove, og måtte til slutt ta en Paracet som hjalp noe. De siste dagene har det vært bedre, så får håpe jeg er over den 14-16 ukers kneika da. 17+0 imorgen :)

Vet ikke om det er normalt men eg har hatt sykt vondt og vist eg ikke tar paracet så kan det gå over til migrene også kan det vare i mange dager.

Takk for alle tilbakemeldinger, tyder på dette er svangerskap relatert, liten trøst :)
Får bare vente til de gir seg :/

Back
Topp