Vondt i halsen - vanlig?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har i er par uker hatt en rar følelse i halsen. Som begynnelsen på en halsbetennelse som aldri bryter ut. Har dette noe med graviditeten å gjøre?

Kan ikke være halsbrann?

Halsbrann kjennes litt annerledes ut. Dette er mere ubehagelig når jeg svelger.
Ville kanskje fått det sjekket ut. Hadde streptokokker i halsen en stund og eneste jeg kjente var litt vondt i svelget - legen trodde ikke det var det, men kjørte test likevel som kom tilbake superpositiv..

Ville nå i alle fall hørt

Ville kanskje fått det sjekket ut. Hadde streptokokker i halsen en stund og eneste jeg kjente var litt vondt i svelget - legen trodde ikke det var det, men kjørte test likevel som kom tilbake superpositiv..

Ville nå i alle fall hørt
Har hatt streptokokker før og da hadde jeg 40 i feber og kunne ikke svelge mitt eget spytt. Dette er piece of cake i forhold. Får nevne det på 28 ukers kontroll hos fastlegen om det ikke går over.

Litt sånn "kaktus i halsen"-følelse?
Det hadde jeg et par-tre netter i forrige uke - helt fin på dagtid, men det kjentes ut som om jeg brygget på en skikkelig forkjølelse. Forsvant av seg selv heldigvis :)

Jeg har også hatt vondt i halsen i det siste. Har vært tett i nesen (det går jo aaaaaldri over når man er gravid) og pustet med munnen om natten. Nå er ikke nesen så tett lenger (finally!), og da er også halsen mindre vond. Kan det være noe sånt?

Har og hatt ekkel hals fram og tilbake en stund. Ene barnet mitt hadde en heftig streptokokkinfeksjon for noen uker siden, så kanskje jeg og burde sjekket det.

Tror du burde skjekke det opp :p Har ofte klump følelse i halsen men tror det er muskulært siden jeg har tatt alle prøver og røntgen osv :) Har fibromyalgi så de tror det er derfor :)

Har hatt streptokokker før og da hadde jeg 40 i feber og kunne ikke svelge mitt eget spytt. Dette er piece of cake i forhold. Får nevne det på 28 ukers kontroll hos fastlegen om det ikke går over.
Hadde feber kun helt i starten,men tok det ikke til lege da det kun varte en helg. Trodde det var over, men hadde fortsatt kjip hals i uker etter - var litt derfor legen sjekket men ut en å ha tro på det

Kan det være allergi? Jeg er allergisk mot gresspollen og har vondt i halsen og kløe i halsen stadig vekk, akkurat som en halsbetennelse som aldri bryter helt ut

Kan det være allergi? Jeg er allergisk mot gresspollen og har vondt i halsen og kløe i halsen stadig vekk, akkurat som en halsbetennelse som aldri bryter helt ut
Hm, da må jeg ha fått det nå i graviditeten. Aldri hatt allergi mot noe tidligere.

Hm, da må jeg ha fått det nå i graviditeten. Aldri hatt allergi mot noe tidligere.

Jeg ble plutselig allergisk for 3 år siden, men det kan også forsterkes i graviditeten. Men jeg vet ikke jeg altså.. kanskje du kan ta det opp med legen din? [emoji4]

Jeg ble plutselig allergisk for 3 år siden, men det kan også forsterkes i graviditeten. Men jeg vet ikke jeg altså.. kanskje du kan ta det opp med legen din? [emoji4]
Jepp [emoji1] Skal gjøre det. Ville bare høre om dette var noe som var vanlig i graviditeten. Men virker ikke helt sånn.

Back
Topp