Vondt i halsen.... tips???

avelilith

Elsker forumet
Har blitt forkjøla og har så utrolig vondt i halsen... og fått litt feber har jeg og, men skal jo helst ikke ta noen medisiner i graviditeten. Har dere noen gode husmortips om hva jeg kan putte i meg for å få det litt bedre??? Er det forresten farlig å ha feber nå mens en går gravid??? Sorry at jeg spørr så mye, men er jo min første...

jeg tygger repsils hver 2 time når jeg har vondt i halsen og det er utrolig effektivt på meg. men virkningen kommer ikke med en gang. full effekt får jeg dagen etter. slutter jeg spise de så får jeg vondt i halsen igjen.
ellers så syns jeg te er godt.

sambo pleier varme melk og ha honning oppi til meg. [:)]

Tusen takk, det skal jeg prøve. Drikker solbærtoddy så langt...

Feberen bør visst ikke bli for høy, da er det best å ta paracet. Vet ikke hvor grensen går, dog, men tror jeg hadde tatt paracet om den gikk over 38. Ellers, kjerringråd mot vondt i halsen: gurgle saltvann, tygge nellikspiker, te med honning[:)] 

noe som funker 100% . litt over lunket eple juice, ikke nektar. hvis du varmer den opp til ca 70-80 grader og drikker denne. godt, sunt og det hjelper helt utrolig på vond og sår hals. masse goood bedring .

svelge teskjeer me honning..d lindrer halsen..fynker bedre en drops og hostesaft..

Back
Topp