VONDT i halsen.. noen som vet?

x1xJaCkLiN

Elsker forumet
Jeg har hatt skikkelig vondt i halsen i en ukes tid nå, det gjør vondt når jeg tygger, vondt når jeg svelger, klarer ikke åpne munnen min skikkelig.. først var den ene mandelen i halsen hovven, men nå er den andre også hovne opp :)
Når jeg gaper (det lille jeg klarer å gape), så ser jeg at "huden" (kan jeg kalle det hud??[8D]) er ildrød noen plasser, skikkelig hovvent...og andre plasser er det hvitt og hovvent ... hva er det hvite?

Det går liksom fra bak jekslene og ned i svelget.. vanskelig å forklare..

Vurderer å ringe legen i morgen jeg..[&:]

Høres ut som streptokokker det [;)] Da får man hvite prikker i svelget, gå til legen og få noe mot det for det går nok ikke over av seg selv[:)]

Og uansett hva du gjør så ta ikke penicillin på tom mage, det er VONDT!![;)]

tuller du med meg?? faen altså.. jeg har aldri gått på antibiotika, hvordan fungerer det? 
Er det noen bivirkninger?

Uff, det er jo bare så vondt...

Er nok definitivt strepptokokker ja.. Ta en tur på legevakten og få antibiotika for det.

God bedring[:)]

ORIGINAL: JaCkLiN

tuller du med meg?? faen altså.. jeg har aldri gått på antibiotika, hvordan fungerer det? 
Er det noen bivirkninger?

Du får tabletter som enten skal taes til måltid eller utenom, dette står i pakningsvedlegget..
Bivirkninger kan forekomme og forekommer ikke, det er individuelt fra menneske til menneske, dette står det også en del om i pakningsvedlegget.. Lykke til

Streptokokker høres jo skikkelig guffent ut.. hvordan oppstår de? har ikke det med hygiene å gjøre? JEg som pusser munnen skikkelig både morgen og kveld :(:(

ORIGINAL: JaCkLiN

Streptokokker høres jo skikkelig guffent ut.. hvordan oppstår de? har ikke det med hygiene å gjøre? JEg som pusser munnen skikkelig både morgen og kveld :(:(

Det er en infeksjon du kan få uansett, ikke noe med hygiene å gjøre det [;)] Alle kan bli smittet og få det.

Antibiotika er ikke noe man reagerer på som regel, vanligste er diare og det kan du unngå med yougurt og sånn biola opplegg. Viktig å ikke ta de på tom mage for det gjør veldig vondt, har gjort det noen ganger da jeg ikke har klart få i meg vann en gang[;)]

Back
Topp