Vondt i halebeinet

Krijette

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei, er 12 uker på vei nå. De siste dagene har jeg plutselig fått akutt vondt i halebeinet (mest på høyre side). Det er smerter som er så intense at jeg ikke får til å gå eller røre meg. Smertene kommer på ettermiddagen. Samboeren måtte hjelpe meg ut ifra dusjen i går, siden jeg ikke greide å Løfte den ene foten min :wacky: Smertene kjennes ut som "støt".
Kan vell nevne at jeg aldri har kommet så langt i et svangerskap før, så det er mye nytt jeg har fått kjent med kroppen min.

Er det vanlig med sånne smerter?

Jordmortjenesten i kommunen har tatt sommerferie, men de er tilbake i slutten av august...
 
Sånn jeg har det med bekkenløsningen min... de smertene du beskriver bare på begge sider + fremme. Kan dessverre høres ut som starten på bekkenproblemer :(
 
Hoff da, er det noe man skal ta opp med fastlegen? Om det hjelper med tidlig trening?
 
Jeg har tidvis hatt ganske vondt i halebeinet gjennom svangerskapet. Uke 36 nå. Det kommer hvis jeg sitter mye på hardt underlag. Løsningen for meg har vært fysisk aktivitet og heller legge meg ned et par ganger gjennom dagen. Det har ikke blitt verre gjennom svangerskapet, så lenge jeg holder meg i aktivitet :happy:
 
Sist gang jeg ble gravid så fikk jeg plutselig vondt i halebeinet i uke 20. Klarte fint å gå og bevege meg, men kunne ikke sitte lenge på en stol på grunn av at jeg fikk vondt i halebeinet. Så det kan være bekkenløsning ja.
Det som hjalp problemet mitt sist var å kjøpe en pute med hull i midten slik at belastningen ble mindre på halebeinet når jeg satt på jobb, men høres ikke helt ut som at du har vondt på samme måte jeg hadde sist da.
 
Hei! Sliter med korsryggen og halebeinet også :O er i uke 13+4. Fastlegen mener det er "for tidlig " for å være symptomer pga graviditet, men han er en mann på 50 + så usikker på hvor mye jeg skal høre på han?
Har PT som er etterutdannet på gravide og trening, og han sier at 2. Trimester er der hvor man starter å være mere løsere i skjelettet/sener enn tidligere...
Hva mener dere?
 
Hoff da, er det noe man skal ta opp med fastlegen? Om det hjelper med tidlig trening?
Du burde dra til fysio for uttøying- og treningsopplegg med en gang. Angrer på at jeg ikke gjorde det før smertene ble for store sist! ❤️
 
Hei! Sliter med korsryggen og halebeinet også :O er i uke 13+4. Fastlegen mener det er "for tidlig " for å være symptomer pga graviditet, men han er en mann på 50 + så usikker på hvor mye jeg skal høre på han?
Har PT som er etterutdannet på gravide og trening, og han sier at 2. Trimester er der hvor man starter å være mere løsere i skjelettet/sener enn tidligere...
Hva mener dere?

I noen tilfeller merker kvinner graviditet pga bekkenløsning, dvs at det kan skje tidlig. Bekkenløsning har mye med hormoner å gjøre. Så jeg ville tatt akkurat det legen sier der med en klype salt.
 
I noen tilfeller merker kvinner graviditet pga bekkenløsning, dvs at det kan skje tidlig. Bekkenløsning har mye med hormoner å gjøre. Så jeg ville tatt akkurat det legen sier der med en klype salt.
Jeg har kjent det i bekkenet når jeg har hatt kjemiske også. Hadde ganske kraftig bekkenløsning med nummer 1 da, så kan være det har hengt litt igjen!
 
Back
Topp