Vondt i halebeinet

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Flere som har vondt i halebeinet? Fikk det iløpet av gårdagen. Trodde først det kanskje var hemoroider, siden det kjentes ut som om det var inni endetarmen, men gikk opp for meg i natt på et av nattens dobesøk at det er jo halebeinet. Gjør vondt når jeg ligger, sitter eller ja går. Heh.. blir vell det neste.

Flere som har vondt i halebeinet? Fikk det iløpet av gårdagen. Trodde først det kanskje var hemoroider, siden det kjentes ut som om det var inni endetarmen, men gikk opp for meg i natt på et av nattens dobesøk at det er jo halebeinet. Gjør vondt når jeg ligger, sitter eller ja går. Heh.. blir vell det neste.
Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap oxo. Sitter for det meste på stol på jobb og fikk derfor en ny en som var utformet så man ikke fikk sånn press rett på halebeinet. Det hjalp å ha noe å bytte på med :happy: Vet ikke om det er et bra tips, men om du bruker en sånn nakkepute å sitte på, da? Ha «åpningen» på den bak så avlaster du halebeinet i allefall :)

Du har ikke slått deg? Er det hormonelt da? Høres ikke godt ut.

Nei, ikke slått meg så er nok hormonelt, men helt teit synes jeg. Gjør jo vondt og fise! [emoji28][emoji23]

Skal til legen i morgen, så får høre hva han sier og eventuellt få en henvisning til kiropraktor. Gruer meg mildt sagt til og gjøre nr.2 på do...

Hei, sniker fra februar Beklager å måtte si det (i tilfelle det stemmer), men det kan faktisk være bekkenløsning! For noen sitter det i halebeinet... Jeg hadde det forrige svangerskap feks. Veldig plagsomt da det hemmer mye når det er vondt å sitte... Satser på det er noe annet for deg!

Hos meg går det fra halebein og ut mot lårbein. Med forrige svangerskap måtte jeg holde meg fast for å komme meg opp og ned på do, etter at badet er pussa opp så er doen høyere og akkurat nå setter jeg pris på det! Men det gjorde ikke vondt å fise da..

Hei
Jeg har samme problem. Hatt noen dager nå, men blir bare værre og værre....

Håpet å slippe bekkenløsning....

Kjenner meg veldig igjen, har hatt det i nokon veker - og det blir berre verre... Eg finner ingenting som hjelper. Kjennes ut som halebeinet stikker ut og står i "spenn".

Sært. Gikk en dag så var alt borte. Kjenner litt til det dersom tarmen er full. Jaja. Får se det ann litt.

Jeg har kjent det. Kommer og går litt. Lest at det kan ha med bekkenet å gjøre, og at det heller ikke er uvanlig at det kjennes som man har vondt i halebeinet selv om man egentlig har vondt litt lenger opp i korsryggen. Blir vel mye press på mye rart nedi der nå og fremover[emoji28]

Jeg fikk en sånn smerte der i går , den forsvant etter hvert. Hos meg er det bekkenløsninga . slet veldig med det med første mann og det var vørre med halebeinet etter fødsel. Måtte sitte på pute , av og til klarte jeg ikke reise meg opp selv . Dette var veldig smertefullt og ga seg når jeg ble gravid med nr 2 noen mnd etter. Slet ikke med bekkenløsning så ille med nr 2 . Men sliter igjen nå med nr 3...Det stråler av og til ut i rompeballene .

Jeg har også halebeins smerter dette svangerskapet, men ikke forrige. Har også hatt bekkenløsnings smerter denne gangen. Så kan være en form for bekkenløsning. Det kommer å går litt, så enkelte dager er det mye værre enn andre

Sært. Gikk en dag så var alt borte. Kjenner litt til det dersom tarmen er full. Jaja. Får se det ann litt.
Ikke vent med fysio (eller naprapat som jeg velger å gå til) selv om smerten er borte. Er dette begynnende bekkenløsning så er det bedre å ta tak i det nå enn før det slår til for fullt.

Har hatt det i flere uker nå. Har fått vite at det er bekkenløsning, men har ikke gjort noe med det ennå. Legen mener jeg ikke trenger noe behandling da det kommer og går og ikke har vært helt forferdelig ennå. Det har hjulpet litt å bruke bekkenbelte på det verste.

Har hatt det i flere uker nå. Har fått vite at det er bekkenløsning, men har ikke gjort noe med det ennå. Legen mener jeg ikke trenger noe behandling da det kommer og går og ikke har vært helt forferdelig ennå. Det har hjulpet litt å bruke bekkenbelte på det verste.

Er litt den holdningen jeg og har. Er det ikke vondt lenge nok, så gidder jeg ikke svi av 3-400,- for at det kanskje blir bedre i noen dager. Har vell kanskje litt vel høy terskel på akkurat slike ting, men henger vell med at jeg er vandt til vondt i bekken og hofter da jeg har en slitasjeskade fra før av. Som er bedre under svangerskap:p

Jeg slet veldig med dette i første svangerskap. Bekkenløsning. Man kan få henvisning til fysio av fastlegen, men min erfaring er at det etter hvert bare er tidkrevende og lite virkningsfullt. Spesielt hvis du har fått ordentlig bekkenløsning- da har det nok dessverre kommet for å bli ut svangerskapet. Lytt til kroppen og ikke press deg for mye. Man får ingenting igjen for det! Jeg endte opp sengeliggende siste halvannen måneden forrige gang pga dette. Det er det beste tipset mitt og det jeg har tatt med meg videre til dette svangerskapet :)

Back
Topp