Vondt I halebeinet

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Trodde først det var pga. forstoppelse, men nå er det over og jeg har fortsatt vondt. Begynte igjen på jobb for to dager siden der det har blitt mye sitting pga. planleggingsdager, og det har blitt så mye verre I dag! Har dette noe med bekkenet å gjøre? Andre som har vondt?

Jeg har tråkket masse i dag og kjempe vondt i halebeinet, korsrygg og ryggen nå. :/

Jeg har hatt et par uker med veldig vondt i halebeinet. Har vært sånn som deg at jeg ble verre av å sitte. Hos meg gikk det heldigvis over av seg selv, men en ting jeg gjorde som hjalp meg veldig var å kjøpe en sånn stor treningsball som jeg har i stua. Hjalp veldig å sitte på den om kveldene når halebeinet var som verst. Sitter fortsatt en halvtime på den nå og da, når jeg merker antydning til smerter igjen. Sitter bare mens jeg ser på tv og sånt med bena i bakken, så det er ikke akkurat en treningsøkt, men merker at det hjelper på spenninger i bekkenet.

Halebeinet er velen av delene i bekkenet. Så det henger muligens sammen med en bekkenløsning eller bekkenlåsning? Stabiliseringsøvelser kan nok hjelpe :) har du en låsning kan det bli bedre med et knekk eller to hos kiropraktor. Halebeinet skal beveges en del under fødselen, så hvis det fortsetter å gjøre vondt hadde jeg nok sjekket det ut før fødsel.

Mitt bekken er ikke symmetrisk pga låsning og kan ha bidratt til en lang og tøff fødsel sist. Håper det ordnes opp i denne gangen, slik at baby kan komme fortere til verden :)

Back
Topp