Vondt i foten

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Har i ca tre dager nå hatt vondt i den ene foten. Det gjør veldig vondt å gå på det og det kjennes ut som en betennelse. Det gjør vondt i hele hælen og på innsiden og under halve foten. Ser nå at det er en liten hevelse på innsiden av foten. Ikke rødt. Har ikke skadet meg. Noen som har vært borti dette før? Har ikke spesielt lyst til å ringe legevakta med dette, men merker jeg begynner å bli litt bekymret. Er 7 mnd. på vei også.
 
Tja. Jeg har betennelse i begge hælene, begynte i den ene. Har hatt det et par år nå.

Hadde tatt en rask tur til legen. Og mulig at jeg hadde ringt legevakten i kveld for å høre hva de mente. Spesielt siden du er gravid og det er helg. :)
 
Tja. Jeg har betennelse i begge hælene, begynte i den ene. Har hatt det et par år nå.

Hadde tatt en rask tur til legen. Og mulig at jeg hadde ringt legevakten i kveld for å høre hva de mente. Spesielt siden du er gravid og det er helg. :)
Har du problemer med å gå?
 
Kan være betennelse i en pose i hælen, eller noe mindre/mer alvorlig. Uansett bør du jo få det sjekket, særlig siden du går gravid.
Blodpropp f.eks er jo ikke noe å ta lett på, og uansett er det jo en fordel å klare å gå på benet..

God bedring! <3
 
Har du problemer med å gå?
Du kan vel ikke bruke denne informasjonen til mye men jeg svarer:p

Ikke nå, men det kjennes hver gang jeg trør ned. Det er ømt midt i hælen. Når jeg har sittet stille er det som det må mykes opp igjen. Tror det er fordi problemet mitt har flyttet seg og leggene er stive:)
det blir verre når jeg har vært mye i bevegelse. I starten hadde jeg en periode der det var som å gå på en svær betennelse i hver hæl. Legen og fysioterapeuten forsto meg ikke, de mente det var best å være i aktivitet. Jeg endte med å ta krykker vi hadde hjemme og avlaste med dem i flere dager så jeg satt mest mulig i ro og gikk på tærne med støtte av krykkene for å komme meg rundt. Så ble det litt bedre, og nå bruker jeg hælputer i skoene.

Har ikke vært til behandling på lenge, tenkte å ta det opp igjen nå når jeg skal tilbake i jobb og forhåpentligvis miste litt babyvekt i slengen:)

Bla bla. ;) Håper det ikke er noe hverken skummelt eller langvarig på gang for deg:) det kan jo være du har skadet foten uten å merke det. Har du prøvd å kjøle det ned? Synes som sagt du skal kontakte lege siden du er gravid og det tilsynelatende har oppstått av seg selv:)
 
Tok en tlf til legevakten nå og hun jeg snakket med mente det kunne være betennelse i akillessen. Det kommer helt plutselig, sånn som det har gjort med meg og kan blant annet komme av noen ekstra kg pga graviditet. Eller pga skoene jeg bruker. Høye heler og flate sko:rolleyes:
 
Høres ikke noe godt ut.
Ville nok tatt en tur til legen på mandag om det ikke går ober i helgen. Være mest mulig i ro med beinet høyt kanskje?

God bedring!
 
Jeg opplevde lignende og da viste det seg at jeg hadde langvarig krampe i leggen og at det var i feste til muskelen det gjorde vondt i. Måtte bare ha en behandling for å stoppe leggmuskelen. Litt små øm i par dager, men mer som gangsperre.

Med andre ord er det så utrolig mye rart som er grunnen til en sånn type vondt. Så vanskelig å si om det er noe kjipt eller at det går over..
 
Høres ut som slimposebetennelse. Det fikk jeg helt plutselig mens vi var på ferie et år. Måtte avbryte ferien og dra hjem til legen min og få det sjekket.
Fikk beskjed om å ta det med ro, og ikke gå mye i oppoverbakker eller på asfalt. Kunne gå i kupert terreng, men ikke så mange bakker. Det gikk over etter hvert. Var vondt uansett om jeg lå, satt eller sto og gikk.
Fikk også en del behandlinger hos osteopat, og nå har jeg ikke vondt lengre.
 
Jeg har betennelse i akillesen
Det er sinnsykt vondt de dagene jeg har gått endel, problem med å komme meg opp om morningen osv..
 
Jeg har betennelse i akillesen
Det er sinnsykt vondt de dagene jeg har gått endel, problem med å komme meg opp om morningen osv..
Det gjør helt forferdelig vondt å gå på det, men i dag er det faktisk litt bedre siden jeg tok det veldig med ro i går. Ikke morsomt når en gruer seg til å måtte reise seg opp og gå.
 
Det gjør helt forferdelig vondt å gå på det, men i dag er det faktisk litt bedre siden jeg tok det veldig med ro i går. Ikke morsomt når en gruer seg til å måtte reise seg opp og gå.
Nei dey er det ikke
Har gått sånn siden feb jeg , holder på å bli gal
 
Diagnosen min fra fysio ble forresten hælputebetennelse:)
Er du fortsatt bedre? Kan gjøre susen å hvile litt:)
 
Sliter med betennelse jeg også.
På de verste dagene så iler det opp over hele beina.

Kjennes ut som 1000 små nåler som presses inn i hælen:confused::confused:
 
Back
Topp