Vondt i fingerleddene..?

Ctrl

Gift med forumet
Januar 2017
Julikulene 2020
Har våkna flere ganger i natt på grunn av vondt i leddene i hånda/fingrene. Er jo ganske hoven også.. Det er ikke spesielt godt. Noen flere som har opplevd det? :(

Har selv mye smerter i ledda, både fingrene og anklene. Er litt hoven men ikke stort. Føler nesten som influensa smerter når ledda begynner å verke. Men det er ikke influensa bare kjennes sånt i flere uker nå.. Og føler blir mer vondere når litt i aktivitet

Jeg sliter periodevis med leddverk til vanlig. Legen bare gir meg en kur voltaren... :o har vondt i håndleddene nå, pleier å flytte seg rundt.

Jepp, har fått karpaltunnel syndrom :-/ kommer pga vann og er fryktelig vondt..

Ja. Masse vann i kroppen=vondt i fingerledd, og må "varmes" og jobbes ned før jeg kan bruke fingrene på morningen:(

Jepp, har fått karpaltunnel syndrom :-/ kommer pga vann og er fryktelig vondt..

Hmm.. ikke godt :( kjekt å vite hva det kommer av i alle fall! Går vel over når lille kommer ut da.. Noen som har fått noe tips til hva som hjelper eller forverrer det?

Hmm.. ikke godt :( kjekt å vite hva det kommer av i alle fall! Går vel over når lille kommer ut da.. Noen som har fått noe tips til hva som hjelper eller forverrer det?

Ja, det går nok over når lille kommer ut :-) Jordmor har sagt at jeg kan ta magnesium,så jeg gjør det. Men vet ikke om det blir bedre av det egentlig..

Jeg har merka det selv de siste 2 ukene - fått mye vann i kroppen :(

Har veldig vondt i fingerleddene på morgenen.. kjennes ut som om jeg har ligge å knipt sammen fingrene.. er litt hoven, men ikke mye egentlig.. bruker å gi seg når jeg får brukt de litt.. har vært dårlig på å huske multivitaminene så prøver nå å huske de hver dag, kanskje magnesiumen i den hjelper :)

Merker det når jeg har spist mye salt, da samles masse vann i kroppen og får problemer med hendene/fingrene på natta. Prøver å kutte litt salt.

Carpal tunnel syndrom kommer av en hoven slimhinne som sitter i håndleddet. Kan medføre smerte evt slik som jeg hadde det med nr en at jeg mistet følelsen i begge hender. Ble sykemeldt 1 uke før jeg gikk ut i permisjon sist på grunn av det.

Begynn og kjenn litt etter hva som trigger det (skriving med penn, bruk av datamus, håndarbeid, holde mobilen til øret osv. er ting som trigget hos meg) og prøv å unngå det :)

Back
Topp