Vondt i brystet

Helene_her

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har vondt i det ene brystet, har vært sånn et par dager. Det brenner liksom litt, og er vondt når jeg ammer. Da kjennes det ut som babyen tygger på brystvorta (men hun har ingen tenner enda og har bra sugetak). Lurer på om det kan være brystbetennelse, men jeg har ingen klumper i brystet eller feber slik jeg leser at det er ved brystbetennelse... Har litt vondt i den andre puppen også, men ikke så mye. Noen som vet hva det kan være?

Har du vondt hele tiden?

Kan være sopp? Har babyen hvitt belegg på tunga eller i munnen?

Litt vanskelig å få sjekka ordentlig, men så vidt jeg kan se er hun ikke hvit på tunga. Og heller ikke på leppene...
Okei. Jeg har det nemlig på samme måte som deg. Værst i den ene puppen.
Min baby har hvitt tykt belegg på tunga, så vi har vært hos lege og fått behandling for sopp. Til både meg og henne.

Høres likt ut som da vi hadde sopp, jenta mi hadde hvitt belegg på insiden av kinnene bare så tok litt tid før jeg forsto hva det var:-)

Hei!

Jeg har vondt i det ene brystet, har vært sånn et par dager. Det brenner liksom litt, og er vondt når jeg ammer. Da kjennes det ut som babyen tygger på brystvorta (men hun har ingen tenner enda og har bra sugetak). Lurer på om det kan være brystbetennelse, men jeg har ingen klumper i brystet eller feber slik jeg leser at det er ved brystbetennelse... Har litt vondt i den andre puppen også, men ikke så mye. Noen som vet hva det kan være?

Prøv å bytte ammeinnlegg (bytt type), og forsøk å låne en brystpumpe, og se om det hjelper at du får tømt deg skikkelig over et par dager. Hvis du mistenker trøske, må du dra til legen og få behandling til både deg og barnet. :)

Back
Topp