Vondt i bekkenet!!!

Laila1985

Blir kjent med forumet
Har så vondt i bekkenet at jeg har problemer med å gå!!! Flere? Hva kan man gjøre? Har 2 barn fra før,men aldri opplevd bekkenplager:( Dette er skikkelig slitsomt!

Ikke så mye annet enn å ta det med ro man kan gjøre :/ Fysioterapi eller annen behandling hjelper for noen.

Mhm, er nok bare å respektere begrensningene. Min erfaring er at støvsuging, lange turer/rask gange og vonde stoler er fyfy. Rolige bevegelser og pute mellom knærne er bra, og gjør heller husarbeid i mindre porsjoner utover dagen. Om du føler deg bedre betyr det at det virker, ikke at du skal kjøre på, det får man svi for etterpå.

Men slikt lærer man seg, hva som gjelder for deg og hva som gir vondt osv.

Velkommen i jengen :/ ta det med ro noen dager, kanskje det roer seg hvis du er heldig! La mannen ta seg av hus og barn og hold deg i ro å se om det hjelper :)

Mhm, er nok bare å respektere begrensningene. Min erfaring er at støvsuging, lange turer/rask gange og vonde stoler er fyfy. Rolige bevegelser og pute mellom knærne er bra, og gjør heller husarbeid i mindre porsjoner utover dagen. Om du føler deg bedre betyr det at det virker, ikke at du skal kjøre på, det får man svi for etterpå.

Men slikt lærer man seg, hva som gjelder for deg og hva som gir vondt osv.

Jeg har heller ikke så mye erfaring med dette, 'en har nå fått vondt.

Jordmor sa: fortsett å gå turer/bevege deg, det er bare bra. Selv om det er vondere om kvelden, blir det bra igjen etter noen dager. Ganske motsatt av at andre, også du, sier?

Jeg er skeptisk! Til jordmoren altså.

Jordmor sa: fortsett å gå turer/bevege deg, det er bare bra. Selv om det er vondere om kvelden, blir det bra igjen etter noen dager. Ganske motsatt av at andre, også du, sier?

Legen sa samme til meg da han sykemeldte meg 50%, at jeg burde gå en god tur de dagene jeg var hjemme. Jeg vil mye heller anbefale styrketrening, knebøy og trening av rygg og skuldre og rumpe/bekken. Gjør øvelsene rolig og kontrollert. Finnes massevis av filmer på youtube man kan prøve også, men det er ikke så mye styrke for gravide. Spesielt i usa tror man jo det er dødsfarlig å trene som gravid :p

Klart jeg ikke skal fraråde tur hvis du ønsker det, frisk luft er jo også godt, men ville ikke gått for langt, og pass på demping i skoene og unngå hardt underlag. Går korte turer selv, i sakte tempo.

Jeg har også bekkenløsning og låsninger. For all del ikke gå tur, det er smertetrigger! Mange som anbefaler det på tross av plagene.. Men tren heller med fysioterapeut om det ikke er for ille. Det hjalp dessverre ikke meg da, men kan kanskje hjelpe andre. Nå er det krykker som gjelder som avlastning her, det hjelper meg til å holde en ok stilling og ikke svaie mer i ryggen til tross for smertene.

Jeg har låsninger og mye muskelproblemer rundt bekkenet (særlig i lysken), men lite plager rundt selve symfysen/skambeinet. Å gå rolige turer, gjerne med små skritt er for meg fantastisk. Det hele avhenger av hvor smertene sitter, og mye er individuellt også i hva som virker.

Generellt sett er bevegelse bra, men er det reelle bekkensmerter fremme i symfysen kan gåing gjøre det værre har jeg lært. For smerter i korsrygg, sete og halebein er gåturer ofte beste medisin.

For meg hjalp en god kiroraktor meg til å lokalisere hvor smertene satt, og for meg var det ikke bekkenløsning som var problemet og jeg har fått fanttisk hjelp. Gikk fra å nesten ikke kunne stå/gå til å være så godt som smertefri ved hjelp av punktmasasje, noen justeringer og masse øvelser jeg selv gjør. Men for MEG er turgåing det aller beste. Lykke til med å finne ut hva som kan hjelpe deg!

For min del ble yoga løsninga på isjiasproblemer, det løste opp noe i bekkenet og var borte dagen etter. Anbefaler å prøve.

Velkommen i jengen :/ ta det med ro noen dager, kanskje det roer seg hvis du er heldig! La mannen ta seg av hus og barn og hold deg i ro å se om det hjelper :)

Har en mann som jobber offshore å han blir borte i 12 dager til. Har så vondt at å sette seg på do eller en stol er vondt!

Hvis jeg beveger meg blir det bare verre,må helst sitte å ikke gjøre noe :/

Jeg har låsninger og mye muskelproblemer rundt bekkenet (særlig i lysken), men lite plager rundt selve symfysen/skambeinet. Å gå rolige turer, gjerne med små skritt er for meg fantastisk. Det hele avhenger av hvor smertene sitter, og mye er individuellt også i hva som virker.

Generellt sett er bevegelse bra, men er det reelle bekkensmerter fremme i symfysen kan gåing gjøre det værre har jeg lært. For smerter i korsrygg, sete og halebein er gåturer ofte beste medisin.

For meg hjalp en god kiroraktor meg til å lokalisere hvor smertene satt, og for meg var det ikke bekkenløsning som var problemet og jeg har fått fanttisk hjelp. Gikk fra å nesten ikke kunne stå/gå til å være så godt som smertefri ved hjelp av punktmasasje, noen justeringer og masse øvelser jeg selv gjør. Men for MEG er turgåing det aller beste. Lykke til med å finne ut hva som kan hjelpe deg!

Tror heller ikke det er selve bekkenet,men vondte sitter i venstre sete-muskel å bare der,høyre kjenner jeg ingenting. Kanskje det hadde funket for meg også med massasje. Det er så vondt at jeg nesten ikke kommer meg på do på natta:/ :(

Jeg og. Drar til fysioterapeut og så trener jeg regelmessig utenom. Det har hjulpet, men er fortsatt ganske vondt (men mer tålelig) :/

Jeg tok akupunktur når jeg begynte å få bekkensmerter på ene siden (hadde vært vedvarende rundt ei uke). Det hjalp på meg har brukt akupunktur tidligere for å løse opp spenning i nakke/rygg, stress og migrene. For noen fungerer det, for andre ikke.

Tror heller ikke det er selve bekkenet,men vondte sitter i venstre sete-muskel å bare der,høyre kjenner jeg ingenting. Kanskje det hadde funket for meg også med massasje. Det er så vondt at jeg nesten ikke kommer meg på do på natta:/ :(
Kiropraktor har hjulpet meg med smerter i sete

Kun hatt bekkenlåsning. den gikk over etter en helg med mye hvile. jeg prøver å lytte mye til kroppen og bære minst mulig. men hvis du har store smerter bør du gå til fysioterapeut

Back
Topp