Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mhm, er nok bare å respektere begrensningene. Min erfaring er at støvsuging, lange turer/rask gange og vonde stoler er fyfy. Rolige bevegelser og pute mellom knærne er bra, og gjør heller husarbeid i mindre porsjoner utover dagen. Om du føler deg bedre betyr det at det virker, ikke at du skal kjøre på, det får man svi for etterpå.
Men slikt lærer man seg, hva som gjelder for deg og hva som gir vondt osv.
Jeg har heller ikke så mye erfaring med dette, 'en har nå fått vondt.
Jordmor sa: fortsett å gå turer/bevege deg, det er bare bra. Selv om det er vondere om kvelden, blir det bra igjen etter noen dager. Ganske motsatt av at andre, også du, sier?
Jeg er skeptisk! Til jordmoren altså.
Velkommen i jengen :/ ta det med ro noen dager, kanskje det roer seg hvis du er heldig! La mannen ta seg av hus og barn og hold deg i ro å se om det hjelper![]()
Jeg har heller ikke så mye erfaring med dette, 'en har nå fått vondt.
Jordmor sa: fortsett å gå turer/bevege deg, det er bare bra. Selv om det er vondere om kvelden, blir det bra igjen etter noen dager. Ganske motsatt av at andre, også du, sier?
Jeg er skeptisk! Til jordmoren altså.
Jeg har låsninger og mye muskelproblemer rundt bekkenet (særlig i lysken), men lite plager rundt selve symfysen/skambeinet. Å gå rolige turer, gjerne med små skritt er for meg fantastisk. Det hele avhenger av hvor smertene sitter, og mye er individuellt også i hva som virker.
Generellt sett er bevegelse bra, men er det reelle bekkensmerter fremme i symfysen kan gåing gjøre det værre har jeg lært. For smerter i korsrygg, sete og halebein er gåturer ofte beste medisin.
For meg hjalp en god kiroraktor meg til å lokalisere hvor smertene satt, og for meg var det ikke bekkenløsning som var problemet og jeg har fått fanttisk hjelp. Gikk fra å nesten ikke kunne stå/gå til å være så godt som smertefri ved hjelp av punktmasasje, noen justeringer og masse øvelser jeg selv gjør. Men for MEG er turgåing det aller beste. Lykke til med å finne ut hva som kan hjelpe deg!
Kiropraktor har hjulpet meg med smerter i seteTror heller ikke det er selve bekkenet,men vondte sitter i venstre sete-muskel å bare der,høyre kjenner jeg ingenting. Kanskje det hadde funket for meg også med massasje. Det er så vondt at jeg nesten ikke kommer meg på do på natta:/![]()