Vondt i bekkenet

HeleneGravid

Andre møte med forumet
Flere som har vondt i bekkenet? Er 12+2 idag, og har kjeeempevondt i siden/ryggen, og smerten går nedover til foten. Er det ikke litt tidlig i svangerskapet å få vondt her?
Noen tips til hva jeg kan gjøre for at det ikke skal gjøre så vondt?☺️

Bekkenløsning utløses av hormoner, så det kan komme utrolig tidlig dessverre :/
Bruk gode sko, stå med likevekt på begge føttene, vugg litt side til side dersom du blir stående lenge..
Få legen din til å henvise deg til fysio! Desto tidligere du jobber med vondtet, dess mindre kan du plages :)

Gå med korte skritt. Hold bena samlet inn og ut av seng/bil og evt andre steder du kanskje pleier å sette et ben foran det andre. Unngå harde stoler viss du kan. Det finnes også en rekke hjelpemidler dersom du får behov for det, som sklilaken til seng og puter å sitte på.

Kjenner det jeg også, har kjent det i noen uker allerede.... Kjenenr jeg gruer meg til det tar til på skikkelig... slet veldig forrige svangerskap etter å ha vært frisk som en fisk i første.... :p

Begynt her også.. Startet i slutten av uke 8 hos meg, så et heldigvis blitt henvist videre til fysio :) har krav på gratis fysio, problemet her er da at det er ekstremt lang venteliste :/

Heldigvis ikke fått noen tegn til dette, og håper virkelig jeg slipper unna.

Håper du kommer deg til en fysio og får behandling:)

Her og.. Er i uke 10, så ser fram til noen lange måneder! Kan ikke forstå hvordan dette skal gå.. Var hos legen for to uker siden, og fikk deltidssjukmelding. Ho anbefalte å trene i varmtvannsbasseng :-) Hvis ikke kan jeg (av egen erfaring) anbefale varmepute! Her går det rett hjem fra jobb til sofa og varmepute. Det blir noen stenstige måneder framover.. Lykke til, resten av gjengen!

Kjenner det, men ikke ille enda, men regner med det kommer mer etterhvert.

10+6 i dag, og har hatt ganske vondt i bekkenet i dag. Har kjent det siden uke 8/9 mener jeg. Jobber en dag mindre i uken, og har to halve dager med tilrettelegging der jeg kan ta ting i mitt eget tempo. Men sliter likevel. Har ikke begynt så tidlig med de andre.

Er 12+1 og kjenner att bekkenet er ubehagelig til tider vondt. Spesielt ved mye gåing og perioder der jeg blir stående lenge. Når man jobber i bhg er det ikke praktisk og å få vondt bekken. Så regner med att det blir deltids sykmelding i første omgang. Hadde ingen bekkenplager med gutta, så dette er helt nytt.

Off ja, tenker også at det kan bli noen laaange måneder om dette bare blir verre og verre. Lurer på hvordan det er når også magen er tung :-/
Men får prøve å komme meg til fysio, og skal skaffe meg en varmepute!
Tusen takk for tips :-)

Jeg fikk bekkenlåsning i slutten av uke 4, så har vært flere ganger hos kiropraktor og har bassengtrening for gravide en gang i uka. Sliter nå med vanlig bekkenløsning, vondt å sitte lenge av gangen, eller gå langt (over 30 min), så 100% sykemeldt her.

Har vondt i hovedsak på venstre side av halebeinet, strålende smerte av og til ved brå bevegelser og hvis jeg feks. skal sette meg ned på gulvet og når jeg skal opp igjen. Synes det er tidlig da jeg er i uke 10, så håper virkelig at det ikke blir verre. Begynte i ny jobb i januar og har virkelig ikke lyst å bli sykemeldt eller være mye borte fra jobben :(

Var på møte på jobben igår i 2 timer å hadde så vondt i bekkenet i hele går etter å ha sitter der! Sist ble jeg sykemeldt og måtte slutte å jobbe i uke 23, å igår var det like vondt som det var da:( er jo ikke mer enn 11 uker så det nekter jeg! Skreiv under ny arbeidsavtale i går liksom, så håper virkelig det bare var fordi stolen var litt hard, selvom den egentlig ikke var det:/

Back
Topp