Vondt i bekkenet

MiniogKnøttet

Forelsket i forumet
Dere om har har/har hatt bekkenvondt.. hvor sitter smerten?

I forrige svangerskap hadde jeg problemer med bekkenet, I begynnelsen var det vondt i selve hoftekulene på en måte, dette fikk jeg beskjed av manuellterapeuten min at det var musklene rundt som måtte jobbe på en måte de ikke var vant til å gjøre.
Etterhvert som kroppen ble tyngre begynte det å gjøre vondt i symfysen/skambeinet.
Det kjentes rett og slett ut som om jeg skulle revne i to der nede :/

Jeg følte smerten var på forskjellige plasser.
Først murret det veldig i korsryggen, da var jeg 4mnd på vei. Etterhvert hadde jeg vondt i lysken også. Da var det vondt å gå, komme meg ut av bilen (spre bena, måtte gå ut av bilen med samlet ben), generelt alt var vondt. På slutten hadde jeg også vondt i ene siden på rumpen, dette gjorde at jeg ikke kunne stå på høyre foten...

Kjenner allerede nå at det murrer i ryggen og jeg har vondt inni høyre rumpeball...håper virkelig ikke det kommer mer!! :)

Høres ikke bra ut... Har periodisk vondt i venstre hofte, særlig når æ reiser mæ opp fra sofaen og lignanes. Det varer heldigvis ikke så lenge av gangen. Kan bekkenproblema begynne såpass tidlig? Det e første gang æ e gravid, og æ e bare 9+2...

Hos meg sitter det ved halebenet og ned mot rumpehullet ... Føles som om noe skal eksplodere! Sitter egentlig i hele setet, sist kom smerten foran, i symfysen mye senere.

Jeg har slitt med ryggen siden etter forrige graviditet - selv om jeg ikke hadde store problemer med bekkenløsning.. Jeg har en låsning i korsryggen som kommer og går, i tillegg til skeive kneskåler som gir feil fotstilling (noe jeg har slitt med "hele livet"), og det igjen bidrar enda mer til "vondtene" i ryggen. Har gått til kiropraktor og fysioterapeut, men låsningen kommer tilbake allikevel... 
Kjenner allerede at jeg får mer og mer vondt - pga forandringene som skjer med kroppen nå - og frykter litt det verste nå kjenner jeg... Bekkenet vil jo utvide seg mer og mer, magen vil bli større, og dermed blir det tyngre for ryggen....

Jeg hadde ikke noe problemer med dette sist... Kjenner verk og murring i ene hoften idag, men det kan likegodt komme av at jeg har gått med dårlig sko på jobben- i den grad jeg beveger meg frem og tilbake mellom pulten og skriveren;) Så er jeg ekspert på å sitte med ene foten over den andre hele dagen...

Jeg fikk bekkenlåsning i uke 24 sist gang og har dessverre allerede begynt å kjenne det nå (er 11 uker i dag). Det stråler ut på høre side av rumpeballen. Kjente ikke noe forran sist, bare fra halebeinet og utover i rompeballene. hadde da problemer med å komme meg opp av sofaen bla. Nå merker jeg det godt de dagene jeg sitte mye på gulvet og leker med lillemor.
Jeg skal bestille time til kiropraktor for jeg hadde god effekt av det sist gang. Han knakk opp låsningen og jeg fikk noen øvelser jeg skulle gjøre for å holde det i sjakk.

Jeg hadde bekkenløsning sist og det har allerede kommet tilbake. Heldigvis er det bare vondt bak ennå, så håper det holder seg sånn lenge. For min del så er det hvertfall sånn smerte som aldri blir borte, den er der uansett hva jeg gjør. Men noen ting er absolutt verre enn andre... Sist klarte jeg nesten ikke å sitte i sofaen på slutten.

Husk at nesa og tærne skal alltid være samme vei !
Og om du sover på siden, ha en pute under det øverste beinet, for å stabilisere !

Jeg har de siste par dagene begynt å få vondt i korsryggen og vondt helt øverst på rompa/nederst i ryggen med strålinger ned mot rompa og i beina..
Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også. Kom tidlig da og men ikke fult så tidlig som dette.. Håper bare ikke det blir værre enn dette på leenge eller i det heletatt...

Back
Topp