Vondt i bekken/rygg.

Mininummer2

Betatt av forumet
I dag gikk jeg tidlig hjem fra jobb fordi bekkenet og ryggen ble så vondt! Verket i halebeinet og så strålte det opp i ryggen og heile rumpa ble nummen... Føltes ut som at beina skulle svikte... Andre som har hatt det?

Jeg jobber i barnehage, og med arbeidshverdagen som er nå, er det vanskelig og tilpasse aktiviteten... Men har ikke lyst til å sykemelde meg heller..

I dag gikk jeg tidlig hjem fra jobb fordi bekkenet og ryggen ble så vondt! Verket i halebeinet og så strålte det opp i ryggen og heile rumpa ble nummen... Føltes ut som at beina skulle svikte... Andre som har hatt det?

Jeg jobber i barnehage, og med arbeidshverdagen som er nå, er det vanskelig og tilpasse aktiviteten... Men har ikke lyst til å sykemelde meg heller..

Jeg har det slik, går til behandling hos fysio 1gang i uka, og gjort det i 4uker alt og regner med meg må gjøre det resten av svangerskapet også. Heldigvis kan min jobb tilrettelegge så nå jobber jeg 50% som da blir annen hver dag, så får jeg svangerskapspenger i 50%. Legen nektet å sykemelde meg pga jeg jobber innen helse, så da ble det slik denne gangen. Men vil anbefale deg fysio for det blir nok ikke bedre utover tiden.

Jo takk :hilarious: jobber i barnehage selv og har vært sykemeldt siden vi åpna igjen etter hjemmekontor-perioden. Har bekkenløsning og de smertene du har kan minne om starten på det. Jeg klarer ikke jobbe nå, må kunne ta meg av toåringen på ettermiddagen :happy: Hør med lederen din om tilrettelegging så fort som mulig.. man kan stå i jobb med det ganske lenge og man kan f.eks. prøve bekkenbelte som man får kjøpt på apotek. Noen har effekt av fysioterapi eller kiropraktor. For meg hjelper det å være i litt bevegelse/aktivitet for å holde leddene varme, og så har jeg varmepute fra Clas ohlson som jeg varmer i mikro eller ovn, det lindrer greit..! Gode pauser og ei pute mellom knærne når jeg skal sove.

Her har jeg gått ukentlig til kiropraktor for å holde meg i jobb, men nå blir det enten redusert stilling eller mye mere tilrettelegging :) så håper jeg slipper å gå så ofte til behandling

Jeg er sykemeldt 60% og bekken blir ikke bedre. Er redd det ender med 100% sykemld snart. Er i grunn litt kjedelig å ikke få jobbe litt lenger men når kroppen ikke fungerer så bør en ikke presse seg for hardt.

Jeg er sykemeldt 100% nå pga bekkensmerter, og det blir jeg nok frem til fødsel. Jobber på et sykehjem, så det er mye tråkking på hardt gulv og tunge løft. Jeg presset meg lenge å ville så gjerne stå i det å jobbe, men jordmor å lege minnet meg på at jeg skal fungere etter fødsel med :) Sliter også med husarbeidet, så det må jeg fordele utover uken slik at jeg ikke får alt for mye smerter. Nå tar jeg dagene rolig, prøver heller å gå litt turer for å få litt aktivisering. Tenker også å begynne med fysio. Har gått til innkjøp av en bbhugme gravidpute som jeg ligger med på både dagtid å natten, den synes jeg er god for å avlaste bekkenet :Heartred

Back
Topp