Vondt i arr/operasjonssår under svangerskap?

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
Hei. Jeg lurer på om det er noen som har operert i buken, som har fått smerter i området du er operert i under svangerskapet? Selv fjernet jeg galleblæra i april 2022, og ble gravid i juni. Er nå 31 uker på vei og sliter med mye smerter i galleomrpdet/mellomgulvet. Det gjør tidvis veldig vondt å puste dypt/spesielt hvis jeg er mett - og det er generelt ubehagelig. Har tenkt at det kan være innvendig arr som gjør vondt, og lurer på om noen har kjent på tilsvarende? :)

Burde ikke det sjekkes? Vet at ved tidligere keisersnitt, så må en være ekstra obs under vaginal fødsel så ikke arret åpner seg. Kan skjønne det gjør vondt i arr som strekker seg iallefall, for det er jo ikke like strekk i den huden som ellers.

Burde ikke det sjekkes? Vet at ved tidligere keisersnitt, så må en være ekstra obs under vaginal fødsel så ikke arret åpner seg. Kan skjønne det gjør vondt i arr som strekker seg iallefall, for det er jo ikke like strekk i den huden som ellers.
Skal til legen på fredag, så skal absolutt spørre da. Har ikke vondt i hudlaget, men det kjennes veldig likt som smertene jeg hadde etter operasjonen for å fjerne galleblæra. Derfor tenkte jeg det kunne være arrvevet der galleblæra er fjernet sol gjør litt vondt fordi babyen nå fyller hele bukhulen. :)

Back
Topp