Vondt i ørepiercinghull

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
I Juli tok jeg mitt tredje hull oppover øreflippen i ene øret. Det har vært vondt fra og til, men i går da jeg tok på den kom det masse blodig puss ut. Tok ut alt av øredobber fra ørene og renset alt godt. Har ikke satt dem inn igjen. Er også en liten kul på baksiden av det vonde hullet. Noen som vet om det er betent eller hva det er ? Og tror dere det gror fort igjen om jeg lar det være i fred litt ? Vil jo helst at det ikke gror igjen :)

Høres betent ut ja. Jeg opplevde noe av det samme med min piercing, jeg hadde en industrial, og jeg trodde ikke den var betent men bare at den gjorde vondt fordi jeg sov på den, og så fikk jeg kuler rundt stanga fordi stanga var for kort. Da jeg tok turen innom et studio for å høre om de hadde en lengre stang, så tok de meg inn på flekken og byttet til to korte stenger, gav meg rensemiddel og bestilte en lang stang slik at jeg kunne betale for alt når den lange stanga kom (jeg var 18 og ganske blakk, var på skoletur også, ingen studio der jeg bodde da), for de sa at øret mitt så rett og slett farlig ut.

Endte meg at jeg tok den ut, for jeg var så plaget, selv med den lange stanga sluttet det aldri å gjøre vondt.

Høres betent ut ja. Jeg opplevde noe av det samme med min piercing, jeg hadde en industrial, og jeg trodde ikke den var betent men bare at den gjorde vondt fordi jeg sov på den, og så fikk jeg kuler rundt stanga fordi stanga var for kort. Da jeg tok turen innom et studio for å høre om de hadde en lengre stang, så tok de meg inn på flekken og byttet til to korte stenger, gav meg rensemiddel og bestilte en lang stang slik at jeg kunne betale for alt når den lange stanga kom (jeg var 18 og ganske blakk, var på skoletur også, ingen studio der jeg bodde da), for de sa at øret mitt så rett og slett farlig ut.

Endte meg at jeg tok den ut, for jeg var så plaget, selv med den lange stanga sluttet det aldri å gjøre vondt.

Usj, det hørtes ikke noe godt ut ! Tenkte lenge at det var fordi jeg lå på den her også, og at det kom litt smått gul/blankt puss som ble hardt på baksiden. Men det hadde jeg jo opplevd med alle de andre hullene, og det gikk over. Dette blir jo bare værre og værre. Må vel bare la hullet være uten piercing i til det går over, og rense hver dag. Håper bare det ikke gror igjen ! ;/

Merkelig sånt der. Jeg tok hull i ørene når jeg var 2,5 år. Åsså når jeg var 12 tok jeg et til å vært øre og senere et til. Men de to siste hullene bli alltid betente når jeg har øredobb i dem. Uansett om det er ekte eller ikke. Mens de gamle hullene som jeg fikk når jeg va lita aldri blir irritere, uansett hva jeg har i dem.

Veldig irriterende, å når jeg har tatt piercineger har de brukt utrolig lang tid på å gro og vært irritere og fæle i flere mnd.

Jeg hadde det likedan :-(
Jeg måtte bare ta ut ørepynten, så hos meg har det grodd igjen nå. Jeg hadde piercingen i øverkant på øret, i brusket. Den satt vel i 8-9 månder før jeg fikk den kulen bak å måtte ta den ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er egentlig best å la smykket være i, sånn at ikke betennelsen kapsler seg inn.

Hva slags smykke har du hatt i?

Noen ører gror saktere enn andre, jeg har "trege ører" og et par av hullene har brukt flere år på å gro.

Du kan enten kjøpe eller lage sterilt saltvann å rense med. Rent havsalt får du kjøpt på helsekosten.

Bland ut halv teskje salt i kokende vann i en kopp, og når den er såpass kjølt ned at du orker å ha øret oppi sitter du med øret i vann i 10 min. Det vil løsne mye av verket inni.
Vask hendene godt og rens med saltvann (f.eks sånne dråper til baby) på en ren q-tip.
Så kan du kjøpe Bepathene (tror den heter det. Rumpesalve til baby det er mest kjent som), og ta litt på en ren q-tip og smøre forsiktig.

Bare pass på at du alltid bruker ren q-tip når du tar salve.

Det bør gjøre susen. :-)

Back
Topp