Vondt høyt oppe i magen, rett under rinbeina

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Er gravid i uke 27, og har noen dager intense smerter under rett under rinbeina fremme høyt på magen. Vondt å sitte, vondt å gå hjelper å legge seg flatt ut. Er det andre som Jar samme utfordring?

Hadde akkurat dette da jeg gikk gravid med min første... Kjempe kjipt, for det var kun mulig å ligge eller å stå...! Hos meg varte det fram til babyen "dalte" i magen, nærmere fødsel... Var rett og slett plassmangel.

Leste litt om nettopp dette i går. Er i uke 36 og ikke uvanlig at sånne smerter kommer rundt denne tiden. Det er fordi livmor står så høyt nå og kan presse ribben. Og det gjør vondt. Da hjelper det å strekke seg ut. Siden du er i uke 27, så står nok ikke livmor så høyt enda, men den kan jo presse andre organer oppover vil jeg tro.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jepp! Er i uke 30 og har hatt det minst siden uke 24. Skikkelig ubehagelig og veldig vondt å kjøre bil. "Brenner" i ribbeina på høyre side...

Jeg vil ikke skremme, men kan man ikke få vondt der du beskriver dersom man har svangerskapsforgiftning? Vil som sagt ikke skremme, men kan jo være en ide å kontakte lege for sikkerhetsskyld?

Jeg vil ikke skremme, men kan man ikke få vondt der du beskriver dersom man har svangerskapsforgiftning? Vil som sagt ikke skremme, men kan jo være en ide å kontakte lege for sikkerhetsskyld?

Tror ikke at det er svangerakapforgiftning. Jeg har samme smerter siden uke 26 og alt er greit med meg og lille. Er i uke 38 nå og det går litt borte i det siste når alt synker.
Det kommer når barn starter å vokse inne og det er lite plass igjen for alt i magen. Skikkelig plagsom men lykke til :)

Smertene kommer og går litt, forsvinner når jeg slapper av, ikke lenge siden sist kontroll og alt var bra, samt ikke andre symptomer så avventer litt og ser hvordan det går. Hadde vært mer bekymret om det alltid hadde gjort vondt;)

Er gravid i uke 27, og har noen dager intense smerter under rett under rinbeina fremme høyt på magen. Vondt å sitte, vondt å gå hjelper å legge seg flatt ut. Er det andre som Jar samme utfordring?
Jeg er bare 15+4 og allerede veldig plaget med sånne smerter :-/ Hos meg kommer det når jeg ikke får hvilt nok eller hvis jeg anstrenger meg litt for mye. Det betyr at jeg må hvile litt hver dag for å prøve å unngå disse smertene og det er ikke lett å få til i en hektisk hverdag :-/

Jeg er bare 15+4 og allerede veldig plaget med sånne smerter :-/ Hos meg kommer det når jeg ikke får hvilt nok eller hvis jeg anstrenger meg litt for mye. Det betyr at jeg må hvile litt hver dag for å prøve å unngå disse smertene og det er ikke lett å få til i en hektisk hverdag :-/

Ja har samme følelsen at jeg må hvile oftere, men er jo så kjedelig å hvile hele tiden;)

Hadde sånne smerter for en ukes tid siden, men fikk heller ikke puste skikkelig.. Dro på legevakten, og det viste seg å være krampe i magemusklene :-) fordi lillegutt har sparket og strukket bena opp i ribbeina eller noe sånt :p

Jeg er i uke 26 nå og har hatt slike smerter i 2-3 uker..aner ikke hva det er..men legen mente det kunne være at det er litt dårlig plass oppi der allerede, slik at det presser på.! Ikke noe som tydet på at det var noe farlig iallefall..men ubehagelig..! Eneste som hjelper er å lene seg bakover eller legge seg flatt ut. :/

Her opplever jeg at rumpen til lille presser opp lunger og alt som er og det merkes godt.
JEg pleier å reise meg og riste litt på rumpa etter tips fra jordmor når det er som verst for da vil Lille flytte på seg. Forhåpentligvis er det nok til at man får puste og ikke har så fryktelig vondt :)

Opplevde det som verst når hun her la seg på tvers helt oppe under ribbeina. oj oj oj, det var vondt :/

Back
Topp