Vondt for og puste

mero

Forelsket i forumet
[&:][&:]hei nå er jeg iuke 31 og jeg lurer på om noen andre her har vondt for og puste det har jeg om kvelden og når jeg legger meg blir det vare verre!har mest lyst til og bare sitte...det er så utrolig ekkelt helt forferdelig men det går greit på dagen men kvelden og natta er helt forferdelig?er det noe galt har dere noen gode råd mot dette?

Tusen takk for alle svar jeg får[:)]

Har det sånn jeg også innimellom. Men det er vel for at det er så trangt til babyen, så det ligger å presser på div ting inni der.
Alltid like vondt å finne en stilling man kan sove i på kvelden.. Ikke kan man ligge på ryggen, og på siden blir det vondt og ubehagelig.. [&:]

Så det hender jeg sitter sånn halvveis for å sove.. he he

sant det men jeg får ikke sove når det kjennes ut som jeg blirkvalt!jeg klarer bare og ligge på siden!Uff nå gleder jeg meg til jeg er ferig!begynner og bli velig sliten!når en ikke får sove så blir man fort det! tusen takk for svaret!

Jeg har det ofte sånn at jeg ikke får puste, føles ut som om jeg skal miste pusten, blir skikkelig tungpusten, og hører pulsen slå høyt.
Det kommer ofte når jeg bare står still oppreist.

Kjenner meg godt igjen der. Har dessverre ingen råd å komme med. Trenger gode råd selv.

Kan trøste deg med at dette er normalt. Ungen presser på dine indre organer. også lungekapasiteten blir mindre. I uke 35 står livmoren på sitt høyeste, og da ble jeg enda mer kortpustet, ivertfall oppover bakkene. Når ungen sklir ned i bekkenet ditt, får du naturligvis bedre lungekapasitet. Lykke til videre. Klem

Samme her! Det er liksom ikke plass til lungene, og særlig ille blir det jo etter at jeg har spist og magesekken er fylt. I tillegg er jeg jo tørst hele tiden og drikker store mengder vann, så det føles som om babyen og magesekken tar all plassen! Det beste er å sørge for å sitte med ryggen helt rett/utstrakt eller reise seg opp og stå/gå litt. Men jeg er litt kortpustet hele tiden nå. Om natten har jeg begynt å stable meg litt opp i halvsittende stilling med flere puter, føler det er bedre både med tanke på pusten og trykket på ribbeina.

oki da får jeg prøve det da!

Back
Topp