Vondt etter veneflon?

Pijah

Forumet er livet
Noen flere som har opplevd det?
Jeg har vondt i høyrehånda, akkurat i knekken på håndleddet. Veneflonen satt der under fødselen for snart tre uker siden. Kjennes ut som om jeg har et skikkelig blåmerke der, blodåra kjennes nesten litt hoven ut..
Det jeg lurer på, er vel egentlig om noen har vært borti det, og evt har noen formening om hvor lang tid det tar før det ikke er vondt mer.. liiiiitt lei..

Siste gang eg hadde veneflon i (oktober) så sat dei den inn handleddet mitt, på innsida, da hadde eg vondt eit par uker (glemte å følge med kor lenge, hadde nok med ryggen) Men eg håper det gir seg snart[:)][:)] 

Eg klarte også å rive i den trur eg. For plutseleg startet eg å blø der som veneflonen var.

Hmm.. jeg tror liksom egentlig at den slangen på veneflonen traff et "kryss" i blodåra mi (altså der åra deler seg), og at hver gang jeg bøyde hånda, så klemte den der, men jeg vet jo ikke helt sikkert.
Spørs om ikke jeg må ringe legen på mandag da, om det ikke har gitt seg. [8|]

Tror det har litt å si hvordan sykepleieren drar den ut, noen bare drar å presser ikke på samtidig å da kan det bli vondere etterpå hvertfall, sikkert andre grunner å ![:)]

Jeg hadde en på samme plass som deg, tror området var ganske sårt et par-tre uker...

ORIGINAL: Heijdii

Tror det har litt å si hvordan sykepleieren drar den ut, noen bare drar å presser ikke på samtidig å da kan det bli vondere etterpå hvertfall, sikkert andre grunner å ![:)]

hehe, jeg klarte å dra den ut selv, midt i ståheien med stillingsskifte under pressingen.. Jeje.. De satte den ikke inn igjen, for den skulle ikke brukes mer..
Klarte jo å gjøre akkurat det samme forrige gang, men da var den ikke vond etterpå..

Slik har jeg også hatt det etter de gangene jeg har hatt venflon.
De på sykehuset sa at det kunne være fordi årene mine var litt trange for den nålen de hadde brukt, så da kunne det bli ømt lenge etterpå.

ORIGINAL: rocky.

Slik har jeg også hatt det etter de gangene jeg har hatt venflon.
De på sykehuset sa at det kunne være fordi årene mine var litt trange for den nålen de hadde brukt, så da kunne det bli ømt lenge etterpå.

Takker, da er det vel antakelig det som er problemet her også, jeg har problemårer har jeg fått høre.. [8D]
Men, jeg håper det går over snart, for det er slett ikke godt!

Jeg er fremdeles ganske øm der jeg. Har sprøe årer, så 2 ganger så sprengte blodåra da de prøvde å sette inn veneflonen. Fikk beskjed om at det ville ta litt tid..men han er jo over 3mnd nå[>:]

Back
Topp