Vondt etter samleie

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Jeg får en brennende følelse nederst i magen etter samleie. Litt sånn som sjukt vonde menssmerter.
Kan det være at livmor er langt nede enda? Og at d blir støt mot denne?
Har ikke smerter underveis- kun etterpå! Gir seg etter 30min- men nå er bena lukket til evig tid nesten!
Noen som har en forklaring?
 
Det er dessverre ikke uvanlig, men heller ikke farlig! Jeg får også det, men ikke nødvendigvis hver gang uten at jeg klarer å gjenkjenne mønsteret... Skjønner at du skvetter litt, men vit at det er normalt :)
 
Husker fra forrige graviditet at det var en periode hvor det var ganske smertefullt. Om det er noen trøst, gikk det over ;)
 
Takk for svar dere ☺️ blir jo vettaskremt når d er smerter av den grad i magen nå
 
Man er gjerne mere hoven og følsom, kanskje det hjelper å bruke glidemiddel? Om dere ikke allerede har prøvd.

Har selv hatt slike smerter i perioder i mine svangerskap, men ikke noe var galt heldigvis :)
 
Åh. Glad jeg fant denne tråden! Jeg har fått så sykt rar smerte i magen etter samleie. Det virker som det er i livmora men at det rekker over hele magen, og hvis jeg presser hånda mi forsiktig rett over navlen gjør det vondt. Det er en litt sånn skarp smerte. Man vet jo at sex er greit, men jeg friker jo ut litt likevel!
Er førstegangsgravid også så får jo noia for alt:p
 
Samme skjedde her.. jeg googlet rundt og fant ut at sæden inneholder et stoff som gjør at livmoren trekker seg sammen, og at det i en graviditet kan gjøre vondt.. om det stemmer vet jeg ikke, men gjorde ikke vondt når han ikke kom inni :p
 
Samme skjedde her.. jeg googlet rundt og fant ut at sæden inneholder et stoff som gjør at livmoren trekker seg sammen, og at det i en graviditet kan gjøre vondt.. om det stemmer vet jeg ikke, men gjorde ikke vondt når han ikke kom inni :p

Åja, interessant. Er det kanskje det samme stoffet som kan føre til at fødselen settes i gang hvis man har samleie rundt termin?
Uff, det er skikkelig ubehagelig altså. Klarer liksom ikke å bevege meg normalt heller, men nå føler jeg ikke noe særlig i livmora. Bare over navlen.
 
Får endel kynnere etter sex. Og det er livmora som øver seg på sammentrekningene... ikke farlig men heller ikke veldig behagelig.
 
Back
Topp