vondt enda?

Sommerfugl79

Elsker forumet
Nå er det 11 dager siden jeg har født og jeg har enda vondt. Vondt når jeg reiser meg opp, vondt når jeg går, vondt når jeg sitter, vondt når jeg spyler meg med dusjen.... :( Det svir og jeg har virkelig problemer når jeg går. Mensensmerter som kommer og går. Det lukter skikkelig vondt der nede (sorry ekle detaljer), kjennes ut som det har daua ett dyr inni meg... Helt forferdelig. De satte kateter på meg og det gjør kjempe vondt der også...
Jeg blør mye, kommer klumper...
ER alt dette normalt?? Er så redd for at det er noe galt, noen som har opplevd eller opplever det samme?
Jeg ble klippet, revnet litt og sydd innvendig.....

Jeg hadde vondt lenge! Enda ubehag neddi dær i visse stillinger, men kan nyse uten og føle at alt detter ut nå da! Hihi, hun er 15 dager. Først de siste dagene det er mer normalt, blødde mye og det kom i kladder. Så tror mye er normalt, men aner ikke hvor lenge det er normalt..

Nå er det 11 dager siden jeg har født og jeg har enda vondt. Vondt når jeg reiser meg opp, vondt når jeg går, vondt når jeg sitter, vondt når jeg spyler meg med dusjen.... :( Det svir og jeg har virkelig problemer når jeg går. Mensensmerter som kommer og går. Det lukter skikkelig vondt der nede (sorry ekle detaljer), kjennes ut som det har daua ett dyr inni meg... Helt forferdelig. De satte kateter på meg og det gjør kjempe vondt der også...
Jeg blør mye, kommer klumper...
ER alt dette normalt?? Er så redd for at det er noe galt, noen som har opplevd eller opplever det samme?
Jeg ble klippet, revnet litt og sydd innvendig.....

Men hvor har du vondt?

Renselsen lukter ikke godt, og litt koagler er vanlig, men veeeeldig dårlig lukt og mange klumper kan være et tegn på betennelse i livmoren. Kan være at alt ikke er kommet ut. Tror jeg ville tatt den delen opp med legen.

Ellers så kan man merke sting og rifter en god stund. Men tror jeg ville tatt kontakt med lege/føden for å ta en titt om det ikke gir seg snart også. Jeg ble klippet forrige gang, og hadde grusomt vondt den første uken da de første stingene gikk opp og det var et åpent sår der. Mareritt å tisse, men det ga seg etter en god uke.

Ville snakket med noen i stedet for å gå hjemme og lure. Håper alle vondtene forsvinner snart så du kan rette full oppmerksomhet til den lille. :)

Jeg har også vondt enda. På
Sykehuset sa de st man skulle gi beskjed om det kom koagler som var større i størrelse enn en plomme.

Aner ikke hvor lang tid det er vanlig å ha vondt. Her er mini 10 dager.

Det kommer jo mye an på hvor ødelagt det var der nede...
Jeg hadde vondt i nesten 6 uker...

-- tasting fra mobil --

Jeg fødde i april å er nettopp blitt bra der nede :p De første ukene var helt for jævlige! Å i dag ble jeg ferdig å blø! :D Ja en renselse skal ikke lukte bra heller :) Men blir det for jævlig,så ta kontakt med legen din.

Jeg ville ringt legen og fått en time.
Jeg fikk beskjed av jordmora som kom hjem hit at om renselsen begynte å lukte skikkelig vondt måtte jeg kontakte lege for de kunne være tegn å en betennelse...
Bedre med en tur til legen enn at du evt blir verre enn hva du er allerede...

Takk for svar :) Har vært på sykehuset i dag, og fikk bekreftet det jeg trodde. Har fått betennelse, men ikke i selve vagina!!Er blitt betent mellom klitoris og urinrøret. Er så sykt hoven og det er så jævlig vondt... Har fått noe betennelsesdempende, så skal se det ann en uke.
Det kommer ikke av selve fødselen men sannsynligvis av bindene jeg bruker, fordi det blir for tett og ikke får luft. Så har bytta type nå og må lufte om nettene, så håper jeg det går seg til :)
Fant ut at jeg har klipt ca 5 cm, er ikke det ganske mye eller er det "normalt" ?

Hvilke bind bruker du nå da?

Hm, kanskje jeg også må kjøpe meg det. For det blir veldig sårt og klamt med always ihvertfall, og det gjør ganske vondt til meg enda..

Prøv det:) Jeg har kjøpt mini plus med vinger og normal uten vinger. Fungerer veldig bra og merker at det ikke er så klamt og mye av den vonde lukten er borte faktisk.
Jeg skal kjøpe meg i morgen :)

Back
Topp