Vondt der magen starter?

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Har fått så vondt, øverst på magen? Der den starter under puppene. Føles ut som alt av magemuskler og sener rives tværs av?
Grusomt å strekke seg ut og krøke seg sammen. Noen som vet hva det kan være? Eller har kjent noe lignende?
Er forresten i uke 37.

Har fått så vondt, øverst på magen? Der den starter under puppene. Føles ut som alt av magemuskler og sener rives tværs av?
Grusomt å strekke seg ut og krøke seg sammen. Noen som vet hva det kan være? Eller har kjent noe lignende?
Er forresten i uke 37.
Jeg har fått beskjed om å ta kontakt om jeg kjenner det, da det kan vere tegn på svangerskapsforgiftning.. Sp jeg ville tatt en tlf til jordmor/lege.

Hm. Var på kontroll igår. Blodtrykket var helt normalt. Tok ikke urinprøve, da jeg glemte å ta med..
Jeg har vert ganske hoven, men ikke hatt andre tegn på SF, men jordmor fortalte hva jeg skulle vere obs på og at visst jeg kjente noe av det måtte jeg ta kontakt og ikke tenke "men var jo på kontroll i går" (sa akkurat det). Det kan fort snu sa hun, er jo ikke sikkert det er noe, men jeg hadde vertfall tatt kontakt en gang for mye enn en gang for lite. Vertfall siden jeg fikk beskjed om det ;)

Ta kontakt med jm/føden dersom du er bekymret, man kan jo aldri vite. Men når det er sagt, jeg har hatt det slik med alle mine tre uten å ha hatt SF. Livmoren strekkes, baby sparker i ribbeina og alt av innvoller er trykket sammen. Men igjen, det er jo bare min erfaring, stol på magefølelsen:)

Er forresten i uke 37.
Har det helt likt som deg! Dro på føden på lørdag for jeg var bekymret for svangerskapsforgiftning, da jeg har fått høyere blodtrykk og blitt mer hoven. De tok en grundig sjekk, og fant ut at baby ligger å presser seg opp der med stumpen og sparker. Det var så vondt at jeg ikke klarte bevege meg, og kjentes ut som skikkelig gangsperre. Jordmor sa også det kunne være muskulært/ baby hadde presset så mye at noen muskler ble strekt? Er også i uke 37, men de ba meg bare fortsette å være obs, men at jeg skulle ringe hvis jeg kjente lite liv :)

Jeg har også mye vondt helt øverst i magen, rett under puppene. Men blodtrykk og urin har vært fin. For min del er jeg bare skikkelig øm og mørbanket. Men det er vell ikke greit å vite om det er det ene eller det andre.

Er forresten i uke 37.
Ta kontakt med jordmor om det bekymrer deg :-) Som noen sier kan smerter i mellomgulvet være tegn på svangerskapsforgiftning, men det tror jeg ikke du skal bekymre deg for :-) Innen den form for smerter kommer er man gjerne ganske dårlig, og blodtrykket høyt samt protein i urin. Men det burde alltid sjekkes for sikkerhetsskyld :-) Det kan høres ganske muskulært ut, utifra hvordan du beskriver det. Men alltid sjekk, om du er bekymret og har veldig vondt :-) Smertene som kommer av alvorlig svangerskapsforgiftning er gjerne litt krampaktig, og fører ofte med seg oppkast.

Jeg har også mye vondt helt øverst i magen, rett under puppene. Men blodtrykk og urin har vært fin. For min del er jeg bare skikkelig øm og mørbanket. Men det er vell ikke greit å vite om det er det ene eller det andre.

Var også det en periode, men det var pga all sparkingen opp der daglig flere ganger til dagen. Var gåen i ribbena også :)

Back
Topp