Vondt bekken- kulde?

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Noen som vet om det er noe sammenheng? Har inni mellom kjent litt bekken smerter men det har gått raskt over. I dag ble jeg veldig kald når jeg ventet på bussen og når jeg gikk det siste stykket hjem merket jeg at jeg begynte å få vondt i halebeinet. Kom hjem for to timer siden og har fortsatt vondt og det stråler mer ut til sidene[emoji26]

Det har nok muligens en sammenheng, vil jeg tro. Jeg opplever selv smerter ved kaldere vær, og jeg plages skikkelig med bekkenløsning ellers. Mens kulde er en trigger for smerte, så virker varme mer lindrende på smerte. Har begynt å gå i varmebasseng, og det fungerer i hvert fall veldig bra for meg. Anbefales å prøve hvis man har bekkenplager. Ikke alle det fungerer for, men verdt å prøve. :rolleyes:

Noen som vet om det er noe sammenheng? Har inni mellom kjent litt bekken smerter men det har gått raskt over. I dag ble jeg veldig kald når jeg ventet på bussen og når jeg gikk det siste stykket hjem merket jeg at jeg begynte å få vondt i halebeinet. Kom hjem for to timer siden og har fortsatt vondt og det stråler mer ut til sidene[emoji26]

Kulden pleier å ha litt å si. Har vært plaget med rygg smerter et par år nå og nå også kraftigere og kraftigere bekkensmerter. Det kjennes ekstra godt når kulden er her.
Det jeg har funnet som hjelper litt på når jeg kommer hjem er ei god varmepute og to [emoji6]

Sniker fra Mars.
Jeg har ofte følt at bekkenet er helt ok en dag, også skal jeg bare gå ut med søppelet eller noe og kjenner det som hekseskudd i ryggen og da kjenner jeg det hele dagen også. Eneste sammenhengen jeg finner er at det blir kaldt :)

Har ingen sammenheng med kulde hos meg. Jeg er i syden nå og har akkurat samme bekkenplager som jeg hadde hjemme i vinternorge. Jeg får spesielt vondt av å sitte for lenge hardt, spesielt på halebeinet. Ligge hardt går ikke bra i det hele tatt. Og jeg får vondt av å gå lenge. Og jeg får vondt av å bære minstemann mye.

Bare en teori, men når det er kaldt spenner man muskulaturen en del mer fordi man fryser. Det tenker jeg påvirket bekkenet og leddene en god del. Så ja jeg vil tro kulden kan påvirke, men tviler på at varmen vil fjerne det da.

Varme vil ikke fjerne all smerte nei. Men iallefall for min del så hjelper den bittelitt. Den tar ikke vekk smertene, men den lindrer litt når jeg får sjangs til å lagt meg på sofaen eller i senga etter en vond tur ute

Back
Topp