Vondt av bevegelse, spesielt ettermiddager

Lotta915

Glad i forumet
Den siste tiden har jeg begynt å få ganske vondt i hele gravidmagen av bevegelse utover dagen og ettermiddagen. Jeg har kun 6-8000 skritt per dag, løfter ikke tungt men gjør alltid noe gjennom dagen. Er det noe man kan gjøre for å komme over denne kneika?
Er større nå enn i tidligere graviditeter, så jeg veier mer enn jeg noen gang har gjort, mulig det har noe å si.
Har ingen smerter i bekken, rygg, knær eller lignende. Magen strammer seg skikkelig når jeg beveger meg etter kl 17. Noe så lite som kveldsstell eller smårydde gjør veldig vondt. Så blir alt borte av at jeg setter meg.
Erfaringer?

Høres jo veldig ut som kynnere. Og kroppen som sier ifra at det blir litt vel mye, så du må nok rett og slett roe ned..

Men snakk med jordmor :)

Høres jo veldig ut som kynnere. Og kroppen som sier ifra at det blir litt vel mye, så du må nok rett og slett roe ned..

Men snakk med jordmor :)
Legen ber meg om å holde meg i aktivitet for å ikke få problemer med rygg og bekken. Så jeg prøver å bevege meg som tilnærmet ikke-gravid. Det er mange ting jeg ikke gjør og passer meg for, men er mes barna på ting, gjør husarbeid og jobber noe.
Skal ringe jordmor i morgen så jeg kanskje får en time i neste uke.

Synes det høres ut som ligamentsmerter. Kynnere gjør ikke vondt, mens ligamentsmerter kan gjøre vondt. Hos meg kjennes det ut som rivende smerter i magen/lysken og kommer etter/under aktivitet. Går over ved hvile

Tilpasse og ta hensyn, sa jordmor til meg. Dvs finn et aktivitetsnivå og varighet som gjør at du ikke overbelaster. Kortere/mindre husarbeid, passe på å sitte mer når du kan osv osv..

Back
Topp