Vondt øyelokk...

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Ene øyelokket mitt har hovna opp i ytre halvdel og det er vondt å blunke :-(

Noen som vet hva det kan komme av?

Vil det hjelpe å få en optiker til å ta en titt? Fastlegen er jo ikke åpen i morgen...

Vært sånn et par dager nå..

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

kan være "sti" på øyet.. prøv å skylle med saltvann til du får sjekka det opp.. kan spørre optiker, du får fort svar på om de vet det eller ikke :)

Jeg hadde det sånn en gang, var betennelse, fikk beskjed om å bruke livostin øyedråper... Husker jeg var på legevakta med det, var skikkelig smertefullt!

Sent from my iPhone using BV Forum

kan være "sti" på øyet.. prøv å skylle med saltvann til du får sjekka det opp.. kan spørre optiker, du får fort svar på om de vet det eller ikke :)
Ja får prøve optiker. Må uansett sjekke synet igjen ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg hadde det sånn en gang, var betennelse, fikk beskjed om å bruke livostin øyedråper... Husker jeg var på legevakta med det, var skikkelig smertefullt!

Sent from my iPhone using BV Forum
Kunne du se utenpå øyet at det var betennelse?
Jeg får prøve å få en optiker til å se på det i morgen...

Går heldigvis bra å bruke linsene...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja får prøve optiker. Må uansett sjekke synet igjen ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
god bedring, men er det skikkelig vondt kan det være: hornhinnebetennelse,øyebetennelse eller øyeinfeksjon.. jeg hadde det en gang og de bare overlappa hverandre midt i behandlingsperioden.. var forferdelig!

god bedring, men er det skikkelig vondt kan det være: hornhinnebetennelse,øyebetennelse eller øyeinfeksjon.. jeg hadde det en gang og de bare overlappa hverandre midt i behandlingsperioden.. var forferdelig!
Au!!:-o
Hadde du da vondt i selve øyet også?
Her virker det som det bare er øyelokket. Kan bruke linser som vanlig også. Er bare vondt å blunke stort sett.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Au!!:-o
Hadde du da vondt i selve øyet også?
Her virker det som det bare er øyelokket. Kan bruke linser som vanlig også. Er bare vondt å blunke stort sett.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

med hornhinnebetennelsen fikk jeg linseforbud i 3mndr! orka heller ikke ha no på øyet da jeg fikk det. var sykt vondt.. fikk tom bedøvelsesdråper fra legen sånn at smertene skulle forsvinne litt.. så etter de 3mndne så fikk jeg de 3 andre øyeproblemene som overlappa hverandre, men det varte bare 2uker.. hvis det bare er vondt når du blinker så er det mest sannsynlig bare sti.. men vanskelig å si når jeg ikke ser det selv herfra :p

med hornhinnebetennelsen fikk jeg linseforbud i 3mndr! orka heller ikke ha no på øyet da jeg fikk det. var sykt vondt.. fikk tom bedøvelsesdråper fra legen sånn at smertene skulle forsvinne litt.. så etter de 3mndne så fikk jeg de 3 andre øyeproblemene som overlappa hverandre, men det varte bare 2uker.. hvis det bare er vondt når du blinker så er det mest sannsynlig bare sti.. men vanskelig å si når jeg ikke ser det selv herfra :p
Nei da er det nok ikke noe av det du nevner. Det høres grusomt ut :-o

Jeg hadde ikke klart meg uten linser så lenge, er så avhengig av solbriller ute :-P
Har ikke solbriller med styrke, og de vanlige brillene mine er det egentlig for svake glass i :cool:

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Nei da er det nok ikke noe av det du nevner. Det høres grusomt ut :-o

Jeg hadde ikke klart meg uten linser så lenge, er så avhengig av solbriller ute :p
Har ikke solbriller med styrke, og de vanlige brillene mine er det egentlig for svake glass i :cool:

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
hehe kjenner følelsen, jeg måtte kjøpe et par med briller den dagen.. Var så nedtur! og så har jeg også solbriller med styrke :) men nå er jeg vant med briller, ga opp linser etter 10år.. prøvde etpar år etter alt det øyestyret også med engangslinser og bare når jeg skulle noe spes å sånn.. men nå har jeg ikke brukt det på 4år eller noe sånt.. tida flyr :p

skyll øyet med saltvann hvertfall så får du lindra litt ;)

hehe kjenner følelsen, jeg måtte kjøpe et par med briller den dagen.. Var så nedtur! og så har jeg også solbriller med styrke :) men nå er jeg vant med briller, ga opp linser etter 10år.. prøvde etpar år etter alt det øyestyret også med engangslinser og bare når jeg skulle noe spes å sånn.. men nå har jeg ikke brukt det på 4år eller noe sånt.. tida flyr :p

Ja jeg bør vel bite idet sure eplet og få meg nye briller ;-)
Solbriller med styrke har jeg hatt en gang, men følte jeg gikk i en slags boble, så det orka jeg ikke :-o

Men har tenkt på sånne glass som skifter farge, men jeg vet ikke hva de koster eller om de er noe tess...

Ja får skylle litt med saltvannet til ungene så lenge :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Da var jeg hos legevakta i dag, siden det var mer hovent og ømt i morges. Han var veldig usikker på hva det kunne være. Men fikk med øyedråper (kloromfenikol) som jeg skulle prøve. Har allerede blitt bedre føler jeg, og nå i kveld fikk jeg se en hvit kul på innsiden av øyelokket der det er vondest. Så det er nok en form for sti på øyet.
Satser på bedring nå;)

Og heldigvis fikk jeg ett av mine par med solbriller til å passe utapå de vanlige brillene mine. ;-)
Ser sikkert litt rart ut, men det får så være, ute vil jeg være disse dagene jeg går på øyedråper ;-) :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Da var jeg hos legevakta i dag, siden det var mer hovent og ømt i morges. Han var veldig usikker på hva det kunne være. Men fikk med øyedråper (kloromfenikol) som jeg skulle prøve. Har allerede blitt bedre føler jeg, og nå i kveld fikk jeg se en hvit kul på innsiden av øyelokket der det er vondest. Så det er nok en form for sti på øyet.
Satser på bedring nå;)

Og heldigvis fikk jeg ett av mine par med solbriller til å passe utapå de vanlige brillene mine. ;-)
Ser sikkert litt rart ut, men det får så være, ute vil jeg være disse dagene jeg går på øyedråper ;-) :p

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
bra du fant ut av det :)

Back
Topp