vondt øverst i magen/brystet

whatthewhat

Glad i forumet
inatt har jeg sittet våken i hele natt pga vondt øverst i magen/brystet. det stråler lissom opp i halsen og ut på armene og vondt i ryggen. men det er liksom ikke konstant vondt hvis dere skjønner. Det er f.eks vondere når det er kynnere på gang, og på dagen idag har jeg ikke kjent noe til det før nå..

noen som har kjent noe slik eller aner hva det kan være? jeg har hørt at ved f.eks svangerskapsforgiftning så er ofte smertene konstante og vonde hele tiden? 
 
Jeg aner ikke hva det kan være desverre.. Men ang sf så fikk jeg beskjed på sykehuset om at hvis jeg fikk vondt øverst i magen på høyre side så måtte jeg gi beskjed.. Kan jo være babyen som presser på noen nerver kanskje?
 
høres ikke godt ut.. Har også hørt at smerter øverst i magen kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Men det trenger jo ikke å være det heller... Kan jo være luftsmerter? Det kan jo være drit vondt til tider!!!!! 

Håper det gir seg snart.. Om ikke kan du jo ta en tlf til jordmor eller føden 
 
jeg spurte jm ang disse smertene (vært plaget med det selv) ble sendt til sykehuset på kontroll, siden det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Men hos meg var det heldig vis ikke det!:) de sa på sykhuset at livmora ligger såpass høyt opp, at det er sparkene som gjør at smerten kommer innemellom:) men det er greit å få sjekket det:)
 
takk for svar:) nå har det plutselig roet seg igjen.. men hvis det starter på nytt skal jeg ringe! heldigvis er det ikke bare på høyresiden. Syns lissom det er så ubehagelig å ringe føden eller legen! (vært der en del pga andre ting i svangerskapet, så føler lissom jeg ringer for hver minste lille ting;-S ) Men det er jo bedre å føle seg trygg da.. 
 
Back
Topp