vondt å tisse

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Noen dager er det vondt å tisse, andré dager veldig vondt og noen dager merker jeg ingen ting. Det startet søndag for nesten 2 uker siden. Jeg har vært både hos legevakt og lege. 3 ganger har jeg blitt testet for urinveisinfeksjon o.l. alle 3 testene har vært negative. Legevakta mente jeg var hysterisk å måtte regne med å ta litt vondt når jeg var gravid. Legen sa det var bra at jeg kom, men at det ikke feiler meg noe. Jeg måtte gjerne komme tilbake hvis det ikke gå seg. I morgen er det 1 uke siden jeg var der sist, men føler meg så dum hvis jeg drar dit igjen, å den 4 testen også er negativ. De siste dagene har jeg også begynt å få vondt i ryggen... Noen som har det som meg eller please kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å bli bedre? Legevakta sa også at det ikke var noen vits i å kjøpe hjemmetester...

Har du bekkenløsning kanskje? Kan til tider gjøre veldig ubehagelig og vondt å tisse. Høres jo mest ut som uvi, men er jo rart visst 3 av testene er negative. Nå veit eg ikke om det tar lang tid før det gir utslag på testen da.

Jeg har akkurat samme problem! Bare at jeg har hatt det i flere år!
Negativ på UVI tester, og legen finner ikke ut noe annet.. Ble testet for klamydia en gang, men den var også negativ..

Unnimamma91 skrev:
Negativ på UVI tester, og legen finner ikke ut noe annet.. Ble testet for klamydia en gang, men den var også negativ..

i flere år??
Det må jo gå ann å finne ut av det..Jeg tok også klamydia test og HIV også.. alt er negativt..
Har du vondt fortsatt?

fru trondrud skrev:

Unnimamma91 skrev:

i flere år??
Det må jo gå ann å finne ut av det..Jeg tok også klamydia test og HIV også.. alt er negativt..
Har du vondt fortsatt?

Ja, men ikke hver dag.. Legen min har tydeligvis ikke tatt det veldig alvorlig.. Det pleier å gå over når jeg drikker mye appelsinjus..

vi må finne ut av det.. håper at der er sånn... har du hørt med jordmor eller sykehuset du skal føde på?Tenkte kanskej å spørre når jeg skal på UL på ahus på fredag

Det kan ikke være soppinfeksjon da? 

håper du finner ut av det 

fru trondrud skrev:
hu legen burde vel ha finni ut det hvis det var det? eller?

Man kan ikke finne soppinf. ved en UVI test. Men kanksje si det til legen neste gang du er der? Hvis det ikke slår ut på UVI tester så kanskej de kan sende den til dyrkning. 

Rart du skal ha så vondt bare ved å vannet. 

Håper du finner ut av det. 

Hu spurte veldig mange spørsmål. Vet ikke hvorfor. Med infeksjon i kroppen øker blodtrykket står det på lommelegen. Mitt lå på 90 over 60. Men jeg skal sjekke det opp. Orker ikke ha dét sånn.

Håper du finner ut av det ihvertfall!

Jeg har det sånn ofte og jeg har ikke UVI. Har hatt det før, så jeg vet hvordan det kjenner ut og jeg syns det kjennes like vondt ut nå.
Hvis jeg har holdt meg for lenge så gjør det vondt å tisse og da klarer jeg nesten ikke få ut noe. Må slappe av så godt jeg klarer og da renner det sakte men klarer ikke få ut alt og må vente en stund å gå på nytt. Da går det.

Forlang at urin sendes til dyrk og gyn. undersøkelse, smerte/svie ved urinering er ikke utelukkende for UVI. Gyn undersøkelse, og feks prøve av slimhinnene kan se om det er er feks sopp eller klamydia (som kan kjennes ut som uvi)

Tror kanskje ikke det er sopp, da det ofte gjør vondt i hele underlivet og ikke bare ved urinering, men verdt å teste? 

I dag har det vært veldig vondt.. drar til legen i mårra.. alt er verdt å teste. Takk for tips alle sammen.. Er forresten mindre vondt etter å ha bada i badekar :)

Back
Topp