Vondt å sjekke leie

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Noen av dere andre som har opplevd det?

Jordmor skulle sjekke leie på lille i dag, men det gjorde så vondt at hun måtte bare gi opp.
Kan ikke huske at det har vært slik med de andre to, så ble litt overrasket.

Det er vondt ja. Spesielt når hun klyper nedi ved skambeinet. Fikk erfare det i dag når hun skulle sjekke leie på mageboeren.

Jeg får vondt i magen av å snu meg i sengen. Går sikkert litt på det samme tenker jeg.

Kjente det ikkje spesielt når jordmor sjekka, men merka det godt når han styra på sjølv nedi der. Ligg kronisk i hodeleie, vrir og vender seg i bekkenet :woot:

Formulerte meg nok litt dårlig. Det er samme jordmor som med de to andre, og hun er ikke spesielt hardhendt. Det kjentes ut som om det er et digert blåmerke i området. :wideyed:

Kjente det ikkje spesielt når jordmor sjekka, men merka det godt når han styra på sjølv nedi der. Ligg kronisk i hodeleie, vrir og vender seg i bekkenet :woot:
Merker det godt selv også, så kan godt hende at hun rett og slett har styret så fælt nedi der at området er ømt. :)

Ja det er veldig ømt her også! Spesielt nede ved skambeinet. Jm måtte også gi opp å kjenne etter hodet der nede for det var så vondt![emoji27] var faktisk ømt på hele magen.

Hvorfor sjekker de leiet så tidlig? Knøtta snurrer jo rundt fremdeles? Mine begynte ikke med stabilt hodeleie før etter uke 35. Kan forøvrig ikke huske at det har gjort vondt å sjekke noen gang.

Hvorfor sjekker de leiet så tidlig? Knøtta snurrer jo rundt fremdeles? Mine begynte ikke med stabilt hodeleie før etter uke 35. Kan forøvrig ikke huske at det har gjort vondt å sjekke noen gang.
Aner ikke hvorfor hun sjekket i dag. Hun sa selv at det var ikke så nøye før etter uke 36, så skjønte ikke helt vitsen. :p

Husker det gjorde vondt ja

Husker det gjorde drit vondt når jeg gikk gravid første gang. Sånn at jeg ikke taklet det.

Når jeg var på undersøkelse på sykehuset sist lørdag sjekket legen leie,da føltes det veldig ømt. Gjorde ikke like vondt som det gjorde under forrige svangerskap.

Nei, det ga ikke helt meningen at hun styret med det nå? Hadde baby ligget i hodeleie, så kunne hun fortsatt fort ha snudd seg etterpå allikevel.
jeg husker det ikke som vondt, men litt ubehagelig fra forrige graviditet.

Husker det gjorde drit vondt når jeg gikk gravid første gang. Sånn at jeg ikke taklet det.
Ja, var slik det var i dag. Pussige greier. Tror knapt jeg merket det med de andre to. Antar at det er fordi lille driver og romsterer noe fryktelig nedi der. Kjennes i blant ut som om hun flytter på hele bekkenet. :hilarious:

Nei, det ga ikke helt meningen at hun styret med det nå? Hadde baby ligget i hodeleie, så kunne hun fortsatt fort ha snudd seg etterpå allikevel.
jeg husker det ikke som vondt, men litt ubehagelig fra forrige graviditet.
Har advart jordmor tidligere om at denne er en apekatt, så skjønner ikke helt vitsen med å sjekke så tidlig. :p nå i sted lå hun på tvers, og så med rumpa ned igjen. Så mye for å konstatere hodeleie tidligere i dag. ;)

Ja, var slik det var i dag. Pussige greier. Tror knapt jeg merket det med de andre to. Antar at det er fordi lille driver og romsterer noe fryktelig nedi der. Kjennes i blant ut som om hun flytter på hele bekkenet. :hilarious:

Sikkert. Jeg har også mye mer vondt der nede om dagen, det sparkes og symfysen holder jo på å dø, sakte men sikkert ... :bag::hilarious:

Mente å huske at vi hadde en tråd på dette! Sjekket leie for første gang i dag, og syns det var ordentlig ubehagelig/på grensen til vondt. Begynte nesten å undre om det er normalt.

Plussiden: jordmor mente hodet er festet, og den kulen jeg har kjent under høyre ribbein de siste 6 ukene er rumpestumpen :)

Mente å huske at vi hadde en tråd på dette! Sjekket leie for første gang i dag, og syns det var ordentlig ubehagelig/på grensen til vondt. Begynte nesten å undre om det er normalt.

Plussiden: jordmor mente hodet er festet, og den kulen jeg har kjent under høyre ribbein de siste 6 ukene er rumpestumpen :)
Så bra at Smurfen ligger riktig vei. :)

Jeg har ikke blitt sjekket igjen siden den gangen når tråden ble laget. Gruer meg til i morgen, da MÅ han sjekke siden det faktisk er 36 ukers kontrollen selv om den er 1,5 uke for tidlig. :bag:

Så bra at Smurfen ligger riktig vei. :)

Jeg har ikke blitt sjekket igjen siden den gangen når tråden ble laget. Gruer meg til i morgen, da MÅ han sjekke siden det faktisk er 36 ukers kontrollen selv om den er 1,5 uke for tidlig. :bag:

Off, håper det ikke blir så ubehagelig denne gangen! Kan jo være tilfeldigheter kanskje?

1,5 uke for tidlig: ferieavvikling? [emoji12] Jeg får heller ikke kontroll i uke 36, men 35 og 38 i stedet på grunn av bortreist jordmor :)

Off, håper det ikke blir så ubehagelig denne gangen! Kan jo være tilfeldigheter kanskje?

1,5 uke for tidlig: ferieavvikling? [emoji12] Jeg får heller ikke kontroll i uke 36, men 35 og 38 i stedet på grunn av bortreist jordmor :)
Jepp, han tar ferie fra fredag. :p

Satser på at det går fint nå, vil jo gjerne vite hvilken del som er opp og ned. Tror det er hodet som er ned, men vanskelig å si. :)

Noen av dere andre som har opplevd det?

Jordmor skulle sjekke leie på lille i dag, men det gjorde så vondt at hun måtte bare gi opp.
Kan ikke huske at det har vært slik med de andre to, så ble litt overrasket.
Jeg synes det er veldig vondt denne gangen, det var ikke det sist. Heldigvis er hodet festet og ligger godt nede så siste gangene har jeg sluppet å måtte sjekke det :)

Back
Topp