Vondt å sjekke åpningen?

girlypai

Elsker forumet
Gjør det vondt å sjekke åpningen??

Ei venninne sa at hun grua seg hver gang de skulle sjekke det når fødselen hadde startet.. for det gjorde grusomt vondt!

Hvordan sjekker de egentlig den? og er det samme måte som de sjekker modning? ikke at jeg vet hvordan de gjør det heller asså...

Sikkert forskjellig fra person til person, men jeg har vært igjennom 3 fødsler. Skal de sjekke midt under en kraftig rie er det ikke behagelig, man da går det an i be dem vente litt til rien er over.
De kjenner bare med hånda om hvor stor åpning det er blitt på livmorhalsen, og den skal ha 10 cm før det er klart til å presse ut babyen.

Dem stikk handa oppi der å fingran inni livmorhalsen, om æ ikkje huske helt feil. Da kjenne dem sånn ca kor mange cm d e[:)] 

de stappe fingrene sine åppi kjeden på deg og opp i limorhalsen og måle ut fra d koss mange cm som e åpne [;)] har og hørt og sett at d isje e noge behagelig, men d går nokk fort øve [;)]

Hmm, vet ikke helt hva de gjør, men de stikker nå noen fingre opp der å sjekker åpningen. Jeg syntes ikke dette var vondt, og syntes heller ikke det var vondt å bli strippet dagen før fødsel som mange andre syntes var fryktelig vondt!

Hva er å bli strippet? Kjenner jeg blir stressa når det dukker opp nye begreper og situasjoner nå når jeg bare har fire uker igjen. Tror liksom jeg har hørt alt, men neida :p

de røske i livmoåpningen for å gjør åpningn større så d kan gå raskere me å få i gang fødselen!

ORIGINAL: mayah

Jeg syntes det gjorde veldig vondt.. Spesielt når det var leger innom for å sjekke. De var så mye mer hardhendte enn jordmødrene.. På slutten kjempet jeg så imot når de skulle sjekke at jeg hadde neglmerker i leggene etter pleiere som måtte holde fast beina mine, for jeg bare sparket.. Flaut.. Men jeg hadde rett og slett 0 kontroll, hele kroppen sa jeg måtte kjempe imot, og da er det ikke lett å få hodet til å gjøre noe annet. 

shit! nå satt jeg med en stor klump i halsen! jeg måtte lese det for samboeren, bare for å forberede han om hva han kan oppleve å se meg gjøre... det er virkelig en ut-av-meg-selv opplevelse det med å føde!

Jeg har vært å sjekka åpningen idag, noe jeg grua meg VELDIG til. Grunnen til at jeg grua meg til det var at jeg har en forferdelig dårlig opplevelse etter en vaginalundersøkelse da jeg spontanaborterte i fjor sommer.

Idag gikk det som en drøm! Jeg fikk ikke vondt i det heele tatt, jordmora var kjempehyggelig å var forsiktig. Hvis du skal sjekke åpningen så kan du jo bare si du gruer deg veldig til det, så er de nok forsiktige[:)]

Det er ikke behagelig å kjekke åpningen spesielt ikke om man får en rie mens dem holder på. Men for å være helt erlig er det småtteri i grue seg til. MAn skal gjennom noe som oppleves som mye værre, de værste veene og fødselen.

Jeg husker ikke hvordan dee gjorde det. Men eg synest det gjorde vondt. Man må sikkert bare prøve å slappe av å ikke spenne kroppen sånn. Det skal jeg prøve å huske denne gangen.. Har tenkt å gi beskjed til de at de bør være forsiktig.
Sikkert veldig inviduellt:)

eg syns det gjorde sykt vondt iallefall, men tror det er forskjellig fra person til person..
eg ville bare hyle kvar gang dei sjekka[:(]

ORIGINAL: pianøtt

de røske i livmoåpningen for å gjør åpningn større så d kan gå raskere me å få i gang fødselen!

AAAAUUU???  det hørtes IKKE noe behagelig ut!!!!

synes ikke det gjorde vondt og sjekke åpningen[:D]

ORIGINAL: Beadybird

Hva er å bli strippet? Kjenner jeg blir stressa når det dukker opp nye begreper og situasjoner nå når jeg bare har fire uker igjen. Tror liksom jeg har hørt alt, men neida :p

Heheh, ikke lett å skulle ha kontroll på alt heller da[:)]

Å bli strippet det vil vell kunne forklares så enkelt som at JM dytter et par fingre opp ved livmorsmunnen og "roter litt" opp i der i håp om at fødselen begynner. Jm spurte meg 9 dager over termin om jeg ville at hun skulle gjøre dette og jeg sa JAAAAA! 24t senere begynte fødselen min

jeg kan ikke huske om det gjorde vondt. var helt fjern etter noen piller jeg fikk...

Var ikkje vondt så lenge eg ikkje hadde rie samtidig, men dei hadde en tendes til å komme med en gang dei skulle sjekke[;)]- trigget nok riene med å tutle på nedi der ja[&:]

jeg har IKKE peiling. Jeg var så lykkelig over lyst-gassen min at jeg ikke tok tungt på noen ting! hehe, eller, hun sjekka jo åpninga når hun kom hjem til oss etter at vannet gikk, å kan ikke huske det var mer enn ubehagelig da. Men da var jo jeg i sjokk for jeg skjønte enda ikke at hun faktisk skulle bli født nå[8D]

Back
Topp