Vondt å gå...

Prinsesselykke

Andre møte med forumet
Får vondt nederst på magen til høyre , og ned mot lysken når jeg er bevegelse og trør på høyre foten...andre som har opplevd d...har hatt d litt før også, men er nå 23+4. Sliter også litt med bekkenplager...
 
Jeg sliter med bekkenet selv, men har ikke hatt noe smerter i lysken (annet enn ligamentsmerter, men det sitter litt lengre opp). Men kiropraktoren min som behandler bekkenløsninga spør hver eneste gang om jeg har/har hatt smerter i lysken. Kan være et av smertesymtomene er lyskesmerter..?
 
Jeg sleit veldig med å reise meg opp etter å ha sittet og ganske vondt å gå. Etter å ha vært hos fysio konkluderte han med at hovedproblemet ikke er bekkenet, men muskler som forkortes på grunn av endret vektfordeling og posisjon på bekken. Han ga meg to forskjellige tøyeøvelser og jeg har faktisk kommet meg en del. Ikke smertefri, men bedre!
 
hørtes ut som symfysen. jeg sleit veldig med det også. var hos fysio, og han gav meg en treningsøvelse som hjalp meg så nå har jeg det ikke lenger.

Sitt på en stol, rett i ryggen beina 90grader rett. ha en pute, liten ball el lig mellom beina. og knip sammen og tilbake x 10 gng.

Ellers er fysio gratis for gravide, både lege og jordmor kan skrive henvisning :)
 
hørtes ut som symfysen. jeg sleit veldig med det også. var hos fysio, og han gav meg en treningsøvelse som hjalp meg så nå har jeg det ikke lenger.

Sitt på en stol, rett i ryggen beina 90grader rett. ha en pute, liten ball el lig mellom beina. og knip sammen og tilbake x 10 gng.

Ellers er fysio gratis for gravide, både lege og jordmor kan skrive henvisning :)
Må bare si at fysio er kun gratis hvis man har gangplager i forhold til graviditeten, ikke for alle som er gravide :)
 
Kan det minne litt om sting?
Jeg har hatt plager med symfysen før og har kjent litt ubehag i bekkenet i alle mine (4) svangerskap og jeg vet godt hvordan ligamentsmerter kjennes ut, men når jeg går litt fort, i alle fall hvis jeg har litt luft i magen får jeg noe jeg vil beskrive akkurat som i hovedinnlegget. Det minner mest om sting. Jeg har kjent på magen om den er hard og om det kan skyldes kynnere, men jeg synes ikke den er det.
 
Kan det minne litt om sting?
Jeg har hatt plager med symfysen før og har kjent litt ubehag i bekkenet i alle mine (4) svangerskap og jeg vet godt hvordan ligamentsmerter kjennes ut, men når jeg går litt fort, i alle fall hvis jeg har litt luft i magen får jeg noe jeg vil beskrive akkurat som i hovedinnlegget. Det minner mest om sting. Jeg har kjent på magen om den er hard og om det kan skyldes kynnere, men jeg synes ikke den er det.

Ja, d kan nok minne litt om sting...det var bare på mandag d var vondt å gå...kjenner ikke like mye til d i dag... :)
 
Har samme. Jordmor sier det er båndene som strekkes litt ekstra ved enkelte aktiviteter. Som regel kun på høyre side her, men skjer på venstre av og til å.
 
Får vondt under navlen på høyre side når jeg går. Det minner om hold, men er mye vondere! Blir også litt hard nederst i magen og må bare gå kjempesakte for det gjør så vondt. Har vært hos legen men han visste ikke hva det var. Det går heldigvis fort over når jeg setter meg ned.

De siste dagene har det også gjort vondt i det området når jeg sitter eller tar det med ro. Men ikke som hold, men mere vond stikking.. :/
 
Får vondt under navlen på høyre side når jeg går. Det minner om hold, men er mye vondere! Blir også litt hard nederst i magen og må bare gå kjempesakte for det gjør så vondt. Har vært hos legen men han visste ikke hva det var. Det går heldigvis fort over når jeg setter meg ned.

De siste dagene har det også gjort vondt i det området når jeg sitter eller tar det med ro. Men ikke som hold, men mere vond stikking.. :/

Har slike "hold smerter" selv. Lege visste ikke hva det var men jordmor og en kollega som har vært gravid sa det var vanlig. Fikk ikke vite hva det var bare hørt at det er ufarlig og at mange gravide får det :) jeg slet med det- så for noen uker siden gikk det fra "hold" til rene kynnere.
 
Back
Topp