Vonde spark, kynnere eller maserier?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Har de siste dagene fått noen smerter nede mellom skambeinet og navelen! Er ikke mensensmerter. Kommer litt nå og da, og er som vonde støt! Hodet er festet! Men lurer sånn på hva de smertene betyr, babyen får jo ikke akkurat sparket/beveget seg så kraftig der nede? :p Og kynnere skal jo ikke være vonde? Noen med like "smerter"? :)

Hvis det bare hadde vært på skambeinet ville jeg tenkt nedpress

Ja, men er liksom "livmorsmerter" :p Mer ubehag enn smerter da, er ikke akkurat sånn at jeg må ha smertestillende eller gråter liksom!
Jeg hadde en stikkende svie i skambeinet. Kom av og til. Noen dager mye andre lite. det var nedpress. ubehagelig og litt vondt, men går fort over. Så lenge baby ligger med hode ned så vil beins være litt lengre borte. nedpress da kommer hode enda lengre nedi bekkenet. er ikkr akkurat så behagelig. det er ikkr sikkert at det er nedpress du føler. beste måten å få svar på det er å snakke med en jordmor

Jeg hadde en sviende, stikkende og rivende smerte hele forb. dagen i går i området mellom navel og symfyse. Hadde også en vond kuldefornemmelse der. Smertene ble verre da jeg enten stod oppreist, eller vandret rundt. Det endte opp med at jeg la meg tidlig, for det var ingenting som lindret vondtene. Magen var konstant hard i går, nesten som en eneste lang kynner. I dag har jeg kun litt vondt i navelen.

Jeg tror smertene var av typen voksesmerter, irritert livmor, eller overstrekt skinn.

Jeg har i flere uker hatt ganske vondt når babyen rører på seg (hendene?) langt nede, særlig når jeg har kynnere på samme tid. I natt hadde jeg vonde kynnere som kom regelmessig + nærmest konstante menssmerter samtidig som mageboeren var hyper, ikke egentlig en god kombinasjon :p

Back
Topp