Vonde menskramper!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Jeg har i en ukes tid nå nesten hver natt våknet med vonde menskramper. I dagene før ikm var de helt sykt vonde, satt på badet og kaldsvettet og måtte puste meg gjennom de (nesten som rier ser jeg for meg selv om jeg aldri har født før). Sånne menskramper hadde jeg forrige gang før jeg fikk mensen, helt like. Men mensen kom jo ikke og menskrampene har avtatt i styrke, men de er der enda! I natt våknet jeg av smertene og måtte stå opp. De varer i ca 15-20 min så går de helt over. Dette høres kanskje litt ekkelt ut, men når jeg får disse krampene må jeg liksom sitte på do og gjøre nr 2, og ofte letter smertene litt etterpå. Noen som vet noe om dette? Blir jo litt bekymret..

Termin 27/2-14 med første frø <3

Ta en prat med legen du!

Det er vanlig å kjenne plutselige og av og til kraftige stikkinger i magen, fordi livmoren strekker på seg. Men kraftige menskramper så tidlig er jeg usikker på.... Ikke vanlig med kynnere så tidlig.

Skjønner godt at du blir litt bekymret, spesiellt hvis dette er første graviditet..
Som nevnt ovenfor er så er det ganske normalt med mens lignende murringer/smerter i magen, livmora tøyes og strekkes en del så det er klart at man kan kjenne dette. Tror det er ganske forskjellig hvordan vi opplever denne type stikkninger, men hvis du er litt bekymret og du føler at det er ganske kraftige smerter ville jeg nok ringt til legen..
Bedre å ringe en gang for mye enn for lite mener jeg da ;)

Lykke til og håper det er helt ufarlige tøyningssmerter du kjenner ;)

uff..ring til legen du. Eg hadde også blitt bekymret, selvom det nok er helt normalt. Alle har ulike svangerskap. Dette ordner seg <3

har lest litt på nettet om dette nå og det virker som det ikke er unormalt at noen kjenner på sånne smerter. Om det ikke gir seg i løpet av uken, eller blir verre så ringer jeg legen tenker jeg :)

har lest litt på nettet om dette nå og det virker som det ikke er unormalt at noen kjenner på sånne smerter. Om det ikke gir seg i løpet av uken, eller blir verre så ringer jeg legen tenker jeg :)

Kjære deg, jeg har det akkurat likedan, og jeg har termin 22.02 :) Jeg kan få kramper 1-3 ganger pr. døgn, også på nettene, og det føles ut som om det er et jordskjelv inni der! Og svært ofte må jeg løpe på do rett etterpå.
Snakket med min kjære mor, som hadde det akkurat likedan i sine 4 svangerskap.
Det er nok bare ungen din som rigger seg til :) <3

I tillegg så pleier jeg å ha slike kramper i dagene før IKM også, det er liksom et av de første tegnene på at jeg er gravid det :)

Hadde det i forrige svangerskap,det var så vondt at jeg såvidt klarte reise meg.Men hadde ingen blødninger.. Denne gang fikk jeg det på nettene,våknet i smerter.Det er nok livmoren som leker med oss:-)

Jeg har hatt akkurat samme noen ganger. Våknet av smertene og må bare å på do for nr 2. Både på dag og natterstid. Aner ikke hva det er. Hadde det ikke slik med de andre to.

Jeg har hatt akkurat samme noen ganger. Våknet av smertene og må bare å på do for nr 2. Både på dag og natterstid. Aner ikke hva det er. Hadde det ikke slik med de andre to.
åå, hjelper å høre at andre har det likt! Blir jo så bekymret!

Hadde det i forrige svangerskap,det var så vondt at jeg såvidt klarte reise meg.Men hadde ingen blødninger.. Denne gang fikk jeg det på nettene,våknet i smerter.Det er nok livmoren som leker med oss:)
Misforstå meg rett, men godt å høre at jeg ikke er alene om dette! Når disse krampene kommer kjennes det helt umenneskelig ut, føler mensen er rett rundt hjørnet liksom, men det kommer ingenting blod heldigvis. Blir så bekymret, men roer meg litt når jeg hører at vi er flere i samme båt! :)

Kjære deg, jeg har det akkurat likedan, og jeg har termin 22.02 :) Jeg kan få kramper 1-3 ganger pr. døgn, også på nettene, og det føles ut som om det er et jordskjelv inni der! Og svært ofte må jeg løpe på do rett etterpå.
Snakket med min kjære mor, som hadde det akkurat likedan i sine 4 svangerskap.
Det er nok bare ungen din som rigger seg til :) <3
Huff ja, litt godt å høre at det faktisk kan være "normalt" og faktisk ende opp med unger utav dette! hehe, føles ikke som det er mulig for noe å bo og vokse inni der når jeg har disse smertene! Håper det går litt over ettersom jeg kommer lengre på vei. Sa mammaen din noe om hvor langt ut i svangerskapet disse smertene hadde vart? Takk for beroligende svar! :)

Back
Topp