Vonde kynnere!

Jent1

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Jeg har hatt vonde, og regelmessige kynnere (som jeg merker i ryggen også) i 1,5 timer nå. De kommer med ca 10 min mellomrom. Har hatt mensmurringer i hele dag, og vondt i ryggen. Det jeg lurer på er hvordan vet om det er rier eller ikke? Hva sier dere som har født før?

Husker ikke helt hvordan riene var, men jeg merka og skjønte med engang sist at det var det jeg fikk når jeg fikk det.

Har nesten regelmessige kynnere hver eneste kveld omtrent - med mellom 10 og 6 min mellomrom. Vonde og sitter litt i ryggen gjør de også - og stråler nedover ene benet mitt.

Jeg bare skjønte det med engang jeg våknet med rier forrige gang. De var jo kjempe svake til å begynne med, men annerledes enn de kynnerene jeg hadde hatt før. Men er jo forskjellig hvordan man oppfatter det. Var vel noen som sa at dersom man sovnet fra det var det ikke skikkelig rier[:)]

Da jeg skulle føde kjente jeg menssmerter ei stund og begynte å lure på hva det var ... Visste ikke den gang at fødselen nærmet seg...Dro inn på natta og fikk ei skjønn lita datter 6 timer etterpå[:D] Jeg fikk 12 dager før termindato.
Lurer på hvordan det går med deg... Ville ringt føden :)

Hmm. Har tenkt på dette selv, lurer på hva som er forskjell på rier og kynnere. Har kynnere gjennom hele dagen, og noen ganger blir det skikkelig vondt og føles ut som mensensmerter eller små kramper i magen. Snakket med jordmor om det og hun sa at man måtte ta kontakt når de ble regelmessige og ikke gikk over. Men om det gikk over eller ble bedre var det bare å ta det med ro. Hvordan går det med deg nå ? Du har jo faktisk bare litt over to uker igjen, så kanskje det er noe pågang ? [:D]

ORIGINAL: MM88

Hmm. Har tenkt på dette selv, lurer på hva som er forskjell på rier og kynnere. Har kynnere gjennom hele dagen, og noen ganger blir det skikkelig vondt og føles ut som mensensmerter eller små kramper i magen. Snakket med jordmor om det og hun sa at man måtte ta kontakt når de ble regelmessige og ikke gikk over. Men om det gikk over eller ble bedre var det bare å ta det med ro. Hvordan går det med deg nå ? Du har jo faktisk bare litt over to uker igjen, så kanskje det er noe pågang ? [:D]

Skal love deg at du kjenner stor forskjell på rier og kynnere når det først setter i gang..[:D]

Jeg kjente stor forskjell på rier og kynnere, men en hører jo om damer som ikke har så enormt vondt, og ikke visste at de var i fødsel. jeg hadde rettogslett ringt føden jeg. kynnere skal jo ikke være regelmessige:)

Hvis "kynnerene" kommer regelmessig og ikke gir seg er det ikke sikkert det er kynnere (de skal jo ikke komme takvis og regelmessig!), selv om det ikke er så vondt som man skulle tro. Er ikke alle som vet med en gang det starter at det er rier, etterhvert når de tar seg opp merker man det selvfølgelig. Alle er forskjellige. Dessuten er det jo noen som ikke syns riene er så ille, så jeg ville tatt kontakt med føden[:)] Spennende om det er noe på gang[:)]

jeg hadde sånne vonde kynnere som du snakker om.. regelmessige, kan vel kalle det maserier..
5 dager hadde jeg det av og på før det gikk over til ordentlige rier, da var jeg ikke i tvil!! måtte puste meg gjennom de, og ble vondere og vondere.
Spent på hvordan det har gått med deg[:)]

Tror det var maserier jeg hadde i går... For etterhvert sovnet jeg fra de, og tror ikke jeg hadde gjort det om det var ordentlige rier. Jeg har termin 1. april, så kanskje det ikke er så lenge til lillegull kommer nå :) Takk for svar alle sammen! :)

jeg hadde også sånne vonde kynnere som var regelmessige i 4 døgn, kan vel kalle det maserier..
var slike som at ikke fikk jeg såve og måtte puste meg gjennem dem,og ble vondere og vondere.
4 dag satte di meg i gang pga kroppen min var så sliten.[:)] ca 108 timer med vonter. håper inderlig at ikke det er noen av oss som får i nærheten av så lang som det jeg hadde med første[:)]

ORIGINAL: vimsemams

ORIGINAL: MM88

Skal love deg at du kjenner stor forskjell på rier og kynnere når det først setter i gang..[:D]

Jeg var på føden med sterke kynnere, og de ble målt opp til 74 på registreringen. De sa at dette var nok rier, og at når fødselen startet så var det ikke sikkert jeg kjente forskjell på rier og kynnere siden de er så sterke innimellom.
De sa at dette ikke var uvanlig, og at det varierte fra person til person...

Back
Topp