Vonde kynnere!

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har siste uke hatt noen innmari vonde kynnere, sånn at jeg må puste gjennom de. Kan ikke huske hvordan det var sist. Frykten i meg begynner å tenke på alt for tidlig fødsel :( Fornuften sier at det er livmoren som strekker seg og trener. Flere som opplever det? Er 29 uker. Ikke klar for noen baby enda!

Jeg også har slitt med vonde kynnere siden uke 17-18. De er såpass at jeg har våknet på nettene og må krøkke meg sammen ved gange samt følelse av at pusten blir litt slått ut av meg. Nevnt det for både lege og jordmor og de begge sier jeg må ta det med ro. Jobber fortsatt 100% men merker stor forskjell på en Altiv dag og en litt mindre aktiv. Spesielt vonde hvis jeg har sittet en liten stund og skal reise meg å gå. Telte her om dagen over 70 kynnere på den tiden av døgnet jeg var våken. Ikke alle var like vonde, det skal sies men føler jeg kun får vage svar. Ikke så lett å forholde seg til som førstegangs...

Altså ingen gode råd herfra men du er hvertfall ikke alene. ;-P

Dette er ofte en grunn til å kontakte føden, så det synes jeg du skal gjøre :) Da kan de utelukke modning blandt annet. Jeg dro inne med vonde kynnere i uke 29, og det ble registrert som premature rier grunnet sex og en soppinfeksjon! Ingen modning, og alt roet seg da jeg fikk behandling for infeksjonen. Ville ikke sett an vonde kynnere for lenge. Jeg hadde i tillegg blødning, som gjorde at vi tok tak i det raskt, men en regel er jo at kynnere ikke skal være vonde, selvom de kan være ubehagelige :)

Har siste uke hatt noen innmari vonde kynnere, sånn at jeg må puste gjennom de. Kan ikke huske hvordan det var sist. Frykten i meg begynner å tenke på alt for tidlig fødsel :( Fornuften sier at det er livmoren som strekker seg og trener. Flere som opplever det? Er 29 uker. Ikke klar for noen baby enda!

Hvordan går det med deg?

Ikke hatt noen flere etter jeg skrev her :) Har ingen blødninger eller annet ubehag, så har ikke ringt føden. Men har nok satt ned terskelen min for å ringe!

Back
Topp