Vonde kynnere?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Hvordan er det med kynnere? Har hatt en del, som ikke har vært spesielt vonde, men idag derimot har de vært ganske ubehagelige! Slik at jeg har måttet stoppe opp det jeg holdt på med til kynnerne har gått over... Ryggen verker som gal i tillegg!
Trodde de skulle være smertefrie så tidlig i sv.skapet (uke 28)
Erfaringer?

Uhm...har meget god erfaring på at kynnere kan være utrolig forskjellige og forvirrende. Men, om du får kynnere som kommer med jevne mellomrom, magen strammer seg og du får vondt i ryggen så ville jeg kanskje ringt føden. Dem har best erfaring med dette og om de er i tvil så ber de deg komme inn for en CTG måling:)

Uhm...har meget god erfaring på at kynnere kan være utrolig forskjellige og forvirrende. Men, om du får kynnere som kommer med jevne mellomrom, magen strammer seg og du får vondt i ryggen så ville jeg kanskje ringt føden. Dem har best erfaring med dette og om de er i tvil så ber de deg komme inn for en CTG måling:)
Ok, takk for svar! Skal se det litt an om jeg evt må ringe.. Skal til legen i morgen tidlig, hadde håpt å kunne vente til da!
Hva er ctg, forresten?

Sniker fra februar: om det ikke roer seg, eventuelt tar seg opp så ta en telefon til føden som sagt over her :-) De tar vurdering på om du skal komme inn på kontroll. CTG måler hjerterytme og styrken på sammentrekningene :-)

Sniker fra februar: om det ikke roer seg, eventuelt tar seg opp så ta en telefon til føden som sagt over her :-) De tar vurdering på om du skal komme inn på kontroll. CTG måler hjerterytme og styrken på sammentrekningene :-)
Takk for svar! :)

Jeg og!!!! Tenkte jeg skulle inn å se på forumet før jeg også lagde et innlegg, men du kom meg i forkjøpet. Nå er jeg i tillegg ordentlig vond i magen, altså rennende mage høhø..., så vi får se hvordan dette utvikler seg

Oppdatering: I dag kontaktet jeg føden pga gammelt blod i utfloden i tillegg til kynnerne... Fikk komme inn med en gang, tok urinprøve, var til registrering (puls + kynnere og barnets aktivitet) og gynekologisk sjekk!
Fikk påvist kraftig uvi, noe de trodde kunne påvirke kynnerne. Går på antibiotika, må ta det med ro og gi beskjed hvis det ikke bedrer seg.
Barnet har det bra og det er ingen tegn til at kynnerne/riene har satt i gang noe!!!

Oppdatering: I dag kontaktet jeg føden pga gammelt blod i utfloden i tillegg til kynnerne... Fikk komme inn med en gang, tok urinprøve, var til registrering (puls + kynnere og barnets aktivitet) og gynekologisk sjekk!
Fikk påvist kraftig uvi, noe de trodde kunne påvirke kynnerne. Går på antibiotika, må ta det med ro og gi beskjed hvis det ikke bedrer seg.
Barnet har det bra og det er ingen tegn til at kynnerne/riene har satt i gang noe!!!
Er godt det gikk bra!! Første spsm jeg har fått begge gangene jeg endte på Fødeloftet var om jeg hadde uvi. Infeksjoner kan visst sette igang rier:o Aldri en kjekk opplevelse når en ser blod. Godt det gikk bra!! Og riktig god bedring❤️

Er godt det gikk bra!! Første spsm jeg har fått begge gangene jeg endte på Fødeloftet var om jeg hadde uvi. Infeksjoner kan visst sette igang rier:o Aldri en kjekk opplevelse når en ser blod. Godt det gikk bra!! Og riktig god bedring❤️
Takktakk!! Jeg ble så overrasket over så kraftig utslag på uvi siden jeg testet negativt hos jordmor onsdag forrige uke!
Derfor ønsker jeg at andre også skal være obs! Så fort kan det faktisk gå!

IGJEN!!!!!! Vonde kynnere de siste timene.. Se det an, eller kontakte føden?
Ca 10min mellomrom mellom hver kynner.. Ubehagelig..

IGJEN!!!!!! Vonde kynnere de siste timene.. Se det an, eller kontakte føden?
Ca 10min mellomrom mellom hver kynner.. Ubehagelig..
Kontakt føden om de er regelmessige. Har du lastet ned en rieteller app? Veldig greit å bruke i dette tilfellet. Mine ble målt til 1,5-2 min mellomrom, men trodde de var lengre i fra. For å være sikker ville jeg ringt.

Jeg ringte til føden, fikk komme inn med en gang, undersøkt og lagt inn for natten. Legen tror det er uvi'en som enda ikke slipper tak og at det derfor kommer mer og mer kynnere...
Men alt bra med bebisen, må bare sove her for sikkerhets skyld!
Blir tatt godt vare på av fantastiske føden her!

Håper det går bra med deg :) Sender en klem.

Godt det er bra med både deg og lille :-).

Rent generelt så tenker jeg at for oss alle så gjelder regelen; er du i tvil om du skal ringe føden eller se an, ja da ringer man. Er man i tvil, er det ingen tvil!

Godt det er bra med både deg og lille :-).

Rent generelt så tenker jeg at for oss alle så gjelder regelen; er du i tvil om du skal ringe føden eller se an, ja da ringer man. Er man i tvil, er det ingen tvil!
Det er en bra regel som jeg støtter fullt ut!! Jeg fikk faktisk ros av vakthavende lege på sykehuset for at jeg tok kontakt. Han sa rett ut at det var dette de ønsket, og at det er bedre med 1000 ganger "for mye" enn én for lite....

Det er en bra regel som jeg støtter fullt ut!! Jeg fikk faktisk ros av vakthavende lege på sykehuset for at jeg tok kontakt. Han sa rett ut at det var dette de ønsket, og at det er bedre med 1000 ganger "for mye" enn én for lite....
Er det de sa til meg og:) Problemet mitt er at jeg vegrer meg for å ringe etter to innleggelser. Ikke for at de ikke kommer til å ta meg alvorlig, men for at jeg kommer til å vente mye lenger bare for å se om det går overo_O

Er det de sa til meg og:) Problemet mitt er at jeg vegrer meg for å ringe etter to innleggelser. Ikke for at de ikke kommer til å ta meg alvorlig, men for at jeg kommer til å vente mye lenger bare for å se om det går overo_O
Ser den! Men er nok bare vi som er rare her, man skal ringe uansett hvor mange ganger man har vært der tidligere!!

Men du, hvis du vegrer deg for å ringe fordi du allerede har vært innlagt to ganger, så syns jeg du skal si akkurat det når du ringer. Ring like tidlig som før hvis du er usikker, og fortell at du er usikker på om du burde vente litt lengre for å se om det går over. Og at du syns det er litt vanskelig å ringe "hele tiden". Så kan DE avgjøre hvor mye lengre du eventuelt skal vente. Husk at det er det som er jobben deres: å være der for å passe på oss og undersøke oss de gangene det er "noe" som ikke stemmer. Og for å gi oss råd når vi er usikre og ikke helt skjønner hva som skjer. 1000 telefoner der alt viser seg å være helt fint er fortsatt viktig sånn at den ENE der det faktisk er noe galt blir oppdaget. :-)

Back
Topp