Vonde kynnere

AinaPaina

September 2013 <3
Etter en dag med mange vonde kynnere slår det meg plutselig at jeg har lest ett sted at de ikke skal være vonde...

Hadde mye kynnere sist jeg gikk graivd og følte jeg hjalp å gni på magen. men nå føler jeg jeg må gni i korsryggen også og går litt inn i min egen verden når det holder på, litt som startfasen på fødselen sist..

Tips? Råd?

Beklager, har ikke tips eller råd, har ikke hatt vonde kynnere selv.....
Men håper du finner utav det! Ta en ekstra tur til jordmor eller lege for sikkerhetsskyld, så du slipper å bekymre deg over det!

Kynnere skal absolutt ikke være vonde! Kanskje du skulle tatt en telefon til jm eller lege i morgen? Bare for å sjekke at alt er bra? :)
Hos meg hjelper det at jeg legger meg strak ut og puster rolig når kynnerene blir for heftig, da roer de seg ned.

Ps, ikke gnu/rubb magen så mye. Det kan faktisk gjøre kynnerene verre! Jordmødre gnur/krafser på magen/livmora under fødselen for å stimulere rier om de dabber litt av.
Jordmora mi ba meg faktisk stryke minst mulig på magen. Litt vanskelig egentlig!

Gutt født 09
Baby sept 13

Etter en dag med mange vonde kynnere slår det meg plutselig at jeg har lest ett sted at de ikke skal være vonde...

Hadde mye kynnere sist jeg gikk graivd og følte jeg hjalp å gni på magen. men nå føler jeg jeg må gni i korsryggen også og går litt inn i min egen verden når det holder på, litt som startfasen på fødselen sist..

Tips? Råd?

Huff og huff! Har aldri opplevd kynnere som har vært vonde. Men har sett det er flere her inne som har hatt det. Kanskje hjelper det med en varmepumpe å legge på korsrygg og forran. Høres virkelig ikke no godt ut! Håper du slipper mer av det!

Å jeg føler at det hjelper å gni jeg :p Kanskje jeg må finne meg en ny taktikk:p Er ikke bekymret, men det slo meg plutselig at jeg hadde lest det også husket jeg ikke hva en i så fall skulle gjøre, eller om det i det hele tatt var noe å bekymre seg for... Takk for svar. Får se om det går over til i morgen ellers får jeg vel vurdere å ta en telefon :)

di skal ikke være vonde nei.. da må du rooe ned... jeg får bare jobbe 50% pga heftige kynnere.. hatt noen dager nå hvor jeg har hatt sååå vondt.. hjelper ikke når frøken trass på 3år slår seg vrang heller :P

Om det fortsetter sånn så villa jeg tatt entur til jordmor, evt fått henvisning til gyn.. For når jeg hadde det i forrei svangerskap blemjeg sendt til gyn for å sjekke at kynnerane ikke hadde virkning på livmorhalsen eller hva det heter :p

Om det fortsetter sånn så villa jeg tatt entur til jordmor, evt fått henvisning til gyn.. For når jeg hadde det i forrei svangerskap blemjeg sendt til gyn for å sjekke at kynnerane ikke hadde virkning på livmorhalsen eller hva det heter :p
Uffda, det var det en var redd for ja. Har ikke hatt noe mer i natt så vi får håpe dagen i dag ikke bringer flere heller.

di skal ikke være vonde nei.. da må du rooe ned... jeg får bare jobbe 50% pga heftige kynnere.. hatt noen dager nå hvor jeg har hatt sååå vondt.. hjelper ikke når frøken trass på 3år slår seg vrang heller :P
Ikke kult! Hehe og trassete 3åringer hjelper vel egentlig lite på det meste :-p

Aner ikke.. Men tror jeg har litt kynnere rett som det er selv ,men ikke vondt da.

Back
Topp