Vonde kynnere

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har hatt kynnere en tid nå, men i det siste har de begynt å bli vonde.
Nesten litt smertefullt, og oftest på høyre side at det er vondt.
Igår kveld ble det nesten litt ubehagelig å sitte, og jeg har begynt å få det når jeg sitter i bilen også. Noe jeg synes er litt "skummelt", da det kan ta skikkelig tak.
Jeg er 24 uker imorgen, så synes det er litt tidlig med vonde kynnerer. Det er heldigvis ikke konstant da, og noen ganger blir magen bare hard, uten vondter. Men synes det er så snodig at det bare gjør vondt på høyre siden.

Forrige graviditet hadde jeg nesten ingen kynnere, og riene var heller ikke vonde.
Håper ikke kynnerer sier noe om hvor vonde riene blir... Hi hi. :p

Vet at det er normalt med kynnere, og at de kan være litt ubegahelige.
Men er det flere som får vonde kynnere når dere kjører bil? Og hvordan klarer dere da å fokusere på veien?

Jeg får mye kynnere når jeg anstrenger meg, men de pleier ikke å være vonde. Til tider veldig ubehagelige når de kommer flere kjapt etter hverandre. Jeg ville tatt en telefon til legen eller føden og hørt. De skal jo ikke være vonde.

Jeg får mye kynnere når jeg anstrenger meg, men de pleier ikke å være vonde. Til tider veldig ubehagelige når de kommer flere kjapt etter hverandre. Jeg ville tatt en telefon til legen eller føden og hørt. De skal jo ikke være vonde.
sign :-)

Jeg får også kynnere og de er vonde, men de kommer som regel når jeg går tur. Mine er alltid på høyre side :/. Legen min mente dette var vanlig. Jeg er i uke 23 i morgen og tar hatt vonde kynnere i alle fall i 3 uker. Men selv om min lege mente det ikke var farlig er det greit å få sjekket det selv. Spesielt siden du får det når du sitter.

Jeg vet ikke om det har noe å si for kynnere, men jeg har hjerteformet livmor må jeg på ekstra oppfølging da statistikken tilsier at de med slik livmor ofte føder for tidlig.

Jeg får også kynnere og de er vonde, men de kommer som regel når jeg går tur. Mine er alltid på høyre side :/. Legen min mente dette var vanlig. Jeg er i uke 23 i morgen og tar hatt vonde kynnere i alle fall i 3 uker. Men selv om min lege mente det ikke var farlig er det greit å få sjekket det selv. Spesielt siden du får det når du sitter.

Jeg vet ikke om det har noe å si for kynnere, men jeg har hjerteformet livmor må jeg på ekstra oppfølging da statistikken tilsier at de med slik livmor ofte føder for tidlig.
Mine er også på høyre side. Men kan det ha noe med at livmoren strekker seg også? For da får man jo vondt i sidene, gjerne ved lysken da. Hmm. Jeg har mer vondt opp litt lenger oppe....

Har tatt det mer med ro igår, og til nå. Ikke løftet en eneste ting. Og det har blitt mindre kynnere.
Kanskje på tide å la samboeren ta over handlingen osv. Så jeg slipper bære så tungt.
Problemet er bare at han jobbber fra morgen til kveld, så ikke helt optimalt om jeg brått trenger noe.Hi hi! :p Får planlegge handlingen mer.

Skal til legen rett over påske, så tar det opp da. Men kan virke som med deg, at det kommer når/etter at jeg har anstrengt meg i løpet av dagen. Men vemmelig å få det når man sitter rolig, og når man kjører bil.

Mine kynnere er vonde, og fikk beskjed av min jordmor i uke 20 å ta det med ro! Ikke husarbeid, handling, ingenting som kan stresse meg, (som å lage mat)! Jeg måtte sykmelde meg helt fordi de var redde for at jeg kom til å føde alt for tidlig Pga kynnerene. Er i uke 24+6 nå, og etter å ha tatt det med ro noen uker er ikke kynnerene så vonde og det er ikke så mange av dem. Har faktisk dager uten (TAKK OG LOV<3).

Merket i går så drev jeg med litt husarbeid i den form at jeg pyntet litt og hjalp til å rydde av bordet etter middagen! Og da var kynnerene godt på plass på kvelden. Så er ikke så mye som skal til her hvertfall. Og dermed så tar jeg det med ro, vil ikke føde for tidlig :/

Dette er ikke for å skremme noen, bare de beskjedene jeg har fått og min opplevelse. Håper kynnerene dine ikke fortsetter å være vonde :)

Back
Topp