Vonde kynnere...

Pjokkenmamsen

Blir kjent med forumet
Nå har jeg bestilt legetime til torsdag, for jeg begynner å bli litt bekymret for disse vonde kynnerne jeg har. Jeg hadde mange kynnere i mitt forrige svangerskap også, og da måtte jeg inn på føden i uke 29 siden de trodde at jeg hadde premature rier. De stoppet heldigvis mens jeg lå der, og babyen klarte å holde seg inni magen til uke 37. Men denne gangen begynte jeg å kjenne kynnere i uke 14-15. Og de siste 3 ukene ( er i uke 20 nå) har de vonde kynnerne bare blitt flere og flere, smertene går også over i korsryggen og jeg blir kjemperedd for at de ikke skal gi seg når de kommer. Setter meg ned når de blir vonde, men det tar veldig lang tid før de roer seg. Jeg prøver å ta det litt med ro, men er ikke lett når man er lærer og er på bena det meste av arbeidsdagen. Så nå synes jeg at kynnerne har blitt såpass vonde og mange at jeg føler det er på tide med en legetime for å høre hva han råder meg til. Flere som sliter med mye kynnere???
 
Huffda, høres utrolig slitsomt ut. Kanskje du bør få deg en sykemelding å ta det med ro?
 
Du får nok en sykemelding av legen din nå ja.Du bør få minst 60%, helst 80.
Jeg er en med "kynnersvangerskap". Har hatt kreftige kynnere alle mine svangerskap, med nr to forkorta de livmorhalsen uke i 30.

Dette svangerskapet begynte de vonde kynnerene allerede i uke 14. Slike som sitter i ryggen og stråler nedover bena. Eneste som hjelper er å sitte i ro og bruke varmepose i korsryggen. (Dette får jeg da gjort når alle unga er i seng på kvelden - fra ca kl ni, hehe).

Jeg har ny fastlege pga flytting, og han er restriktiv med sykmeldinga. Jeg fikk kun 50%, og det hjelper meg nada. Jeg får stresskynnere allerede på vei til jobb, så jeg burde være fullt hjemme. De dagene jeg har vært hjemme sammenhengende over flere dager, har jeg det mye bedre!

Jeg var hos JM i går, og hun skulle lage en søknad på svangerskapspenger til meg. JEG er frisk, men alle kynnerene jobbsituasjonen gir meg kan jo være en fare for fosteret. Jeg har født to av mine1 mnd prematurt og en av de litt over to uker prematurt, så jeg har jo også historikken som begrunnelse.

Så jeg ville ikke vært tilbakeholden hos legen. Spør i tillegg om rekivsisjon til måling av livmorhalsen. Jeg tok en måling da jeg hadde ord.UL, for å ha et utgangspunkt å kontrollere opp mot hvis vi er redd kynnerene kan ha forkortende effekt senere i svangerskapet. Har ny kontrolltime uke 30.
 
Back
Topp