Vonde kynnere!!!!

Liz:-)

Betatt av forumet
Jeg har allerede hatt kynnere i flere mnd, men i dag har de plutselig blitt vonde:-/ i ca 3 timer har de kommet med jevne mellomrom nå, og det er såpass at jeg må "puste meg gjennom" dem. Bør jeg bli bekymra nå? Jeg har egentlig hatt en rolig kveld, og det ser ikke ut til å endre seg om jeg sitter/går. Er i uke 31 nå, og håper VIRKELIG hun holder seg inne litt til! Liker ikke å være hysterisk, bør jeg vente og se an, eller ringe føden?
 
Det ville jeg også gjort, bedre med en sjekk for mye enn en for lite..

Om det er begynnende fødsel så kan de prøve å stoppe den eller i hvertfall gi lungemodningssprøyter..

Lykke til .:)
 
Ville ringt føden for sikkerhets skyld!
 
Slutter meg til de andre og syns du bør ringe føden. Bedre å være føre var.
 
Ja, ring og hør!!
 
Hvordan går det? Håper du ringte føden
 
Takk for svar:-) det gikk helt over, så jeg gjorde ikke noe mer med det i går. Så var det på'n igjen i dag, men nå ringte jeg føden. Fikk beskjed om å ta det heeelt med ro, og komme inn om det ble regelmessig. Sykmeldt en uke. Æsj altså:-( og jeg som har SÅ mye å gjøre, både på jobb og hjemme. Det er sikkert teit, men jeg tar det som et skikkelig nederlag å være sykmeldt:-(
 
Vet akkurat hvordan du har det:) Har det på samme måte! Sliter daglig med disse vonde kynnerne, og lurer innimellom på om det er noe på gang. Har også fått beskjed om hvile, men ikke så lett når man har så mye å gjøre. Jeg jobber og er student, så har både oppgaver som skal leveres, jobb som skal følges opp og hus og barn her hjemme. Ikke greit, men man må bare ta seg tid til hvile innimellom. Mitt problem er at legen ikke vil høre på meg, så har ikke fått noe sykemelding.. vil helst ikke ha det, men har innsett at jeg må..så har ringt legen i dag og fått time.

Du får gjøre som meg- prøve å tenke positivt i forhold til sykemelding (selv om jeg vet det ikke er lett), er tross alt en liten en i magen som trenger at du tar det med ro og at du er i form også etter fødsel til å ta deg av henne;) lykke til!!
 
uff, kjenner til det der. Har jobbet 50% helt frem til søndagen, da ble jeg sendt inn på føden og hadde åpning ovenfra, og har nå truende prematur fødsel. Så 100% sykmeldt ut svangerskapet, med streng beskjed om å hvile og ikke gjøre en dritt. IKKE det beste å si til en som blir kald kronisk hyper og lider av rengjøringsvanvidd. Og er voldsomt pliktoppfyllende i sin jobb, og derfor slet hardt med å levere sykmeldigen. Men ja vi må se positivt på det, er tross alt kroppen som sier ifra at du må hvile, barnet som sier at mamma stresser for mye og som de sier over mitt inlegg, Vi skal orke å ta oss av de etter fødselen. Så hold ut :D Vet det er tøfft.
 
akkurat det der skjedde med meg og i uke 31! ubehagelig! og hvertfall når man (for min del hvertfall) ikke har født før, så kunne jeg ikke forstå det var annet enn rier siden det var så innmari vondt! men da er det tydeligvis vanligere enn som så:) 
men ba de deg ringe på nytt hvis du kjente det over lengre periode igjen, eller var det bare når det var regelmessig? jeg prøvde å spørre når jeg var innom for å sjekke, men følte ikke jeg fikk noe ordentlig svar.. 
 
Jeg skulle ringe tilbake til føden dersom det ikke ga seg hvis jeg slappet ordentlig av. Og det gjorde det jo ikke. Tok tiden, og så at kynnerne kom ofte, men ikke helt regelmessig (mellom 2 og 10 minutter imellom). Ringte dem igjen i går ettermiddag, og da ville de ha meg inn for en sjekk. Da ble det ca en time CTG-registrering, og både utvendig og innvendig ultralyd. Kynnerne hadde heldigvis ingen effekt på livmorhalsen, og alt så bra ut. Fikk beskjed om å dra hjem og slappe av, og ringe tilbake dersom det ble værre. Det var ikke skummelt i det hele tatt, var så redd for å bli tatt som "overnervøs førstegangs"... Alle var kjempehyggelige, og tok oss på alvor. Så jenter, ikke vær redde for å kontakte føden:-)
 
Jeg har lignende som deg, kynnere i flere mnd, men nå merker jeg at de er VONDE! Holder pusten og krymper meg sammen når de kommer, men j har ikke så mange som deg da. Nedpress og tissetrang hele tiden, føler som babyen min skal dette ut når om helst.
 
Back
Topp