Vonde kynnere/rier når jeg må på do

Vintermamsen

Flørter med forumet
Jeg sliter en del med treg mage for tiden..men likevel er avføringen litt løs... Føler jeg må ofte på do, men det er ikke alltid det kommer noe, og de gangene det gjør det er det bare pittelitt... Og det er slitsomt. Opplever flere ganger at jeg får vonde kynnere/rier, men det har vist seg hver gang at jeg må på do... Når jeg har vært på do, forsvinner smertene, og det går tilbake til vanlige kynnere....
Hver natt våkner jeg også med store smerter hver gang jeg må på do for å tisse... Såvidt jeg kommer meg opp av senga. Da må jeg så mye på do at det rett og slett gjør fryktelig vondt. Og hvis jeg har luft i magen i tillegg, evt avf er det enda mere vondt.... Lufta får jeg stort sett ut, men verre med det andre.... Har hatt det sånn i en uka ca... 38+2 idag...

Flere som har det slik? Og er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre mtp treg men samtidig litt løs mage?

Kynnere i forbindelse med full blære har jeg også, tror der er ganske vanlig.

Hvis det har proppa seg igjen i tarmen kan man få løs mage, det er det som kommer forbi den forstoppede avføringen. Jeg ville kanskje prøvd mye vann og en god del svisker først, eventuelt finnes det sviskesmpothie for baby som er samme greia og går raskere å få ned. Også eventuelt oppsøkt lege om det ikke går seg til

Kynnere i forbindelse med full blære har jeg også, tror der er ganske vanlig.

Hvis det har proppa seg igjen i tarmen kan man få løs mage, det er det som kommer forbi den forstoppede avføringen. Jeg ville kanskje prøvd mye vann og en god del svisker først, eventuelt finnes det sviskesmpothie for baby som er samme greia og går raskere å få ned. Også eventuelt oppsøkt lege om det ikke går seg til
Ja, får også kynnere ved full blære... Men når jeg må på do nr 2, får jeg kynnere som minner om rier... Og det er ikke alltid jeg skjønner at jeg må pp do, for det føles ikke alltid sånn... Men har begynt å lære meg at jeg må gå på do hvis jeg får vonde kynnere/rier... Men likevel er det som oftes ikke så godt resultat... Og jeg føler aldri at jeg får tømt meg... Drikker masse vann, og spiser fiberrik mat uten at det hjelper... Så må kanskje prøve meg på noe svisker da... :)

Jeg har det helt på samme måten, bare at her var det bom stopp. Kan det være at det som kommer ut bare er en liten del av det som ligger hoppet opp inni der. Jeg bestemte meg for å begynne med laktulose. Jeg fikk en med fruktsmak, helt grusomt, men styrter den før jeg evt tar en slurk appelsinjuice så forsvinner smaken. Det tok vel tre dager før jeg merket bedring, men nå er tarmene gladere:happy:

Når det var helt katastrofe spiste jeg svisker, la linfrø i vann i en halvtime og drakk dem, samt enorme mengder vann for å få magen igang. Det er en god quickfix, men jeg tror magen får det bedre om du begynner med laktulose regelmessig (reseptfritt på apoteket)..

Det sies at svisker skal være like effektfullt som mye av det som selges f.eks på apotek, så kan nok sikkert være lurt å prøve ja! (Evt i tillegg til andre ting) -Det hjalp meg mye da jeg slet med treg mage i 2.trimester i alle fall!

Jeg kan anbefale movicol på det sterkeste:) har slitt med magen de siste 5 mnd, og merker stor forskjell etter at jeg startet med dette. Smaker ikke så godt, men verdt det.. tipper det blir nyttig etter fødsel også for min del..

Har det likt eg og. Eg ville prøvd movicol når du er forstoppet. Fordelen med den i stedet for f.eks lactulose er at den virker raskere, og du trenger ikkje ta den hver dag. Har brukt movicol siden uke 10. Tips for å få den til å smake litt mindre vondt, kjøp den med lime smak, bland i litt av lerum sin sitron og lime saft, og la den stå i kjøleskapet i en times tid før du drikker den. :happy:

• Liker
Reactions: An.
Jeg kan anbefale movicol på det sterkeste:) har slitt med magen de siste 5 mnd, og merker stor forskjell etter at jeg startet med dette. Smaker ikke så godt, men verdt det.. tipper det blir nyttig etter fødsel også for min del..
Les tipset mitt under, eller blir kanskje over. :)

• Liker
Reactions: An.
Back
Topp