Vonde kynnere og stikkinger

Line90

Andre møte med forumet
Er 35+1 idag og venter mitt første barn. Har de siste ukene hatt masse vonde kynnere og stikkinger i underlivet. Hodet til lillegutt er festet. Hva kan det komme av? Håper jo gutten min holder seg inne til uke 37 hvertfall, men er redd dette kan gå over til rier for det gjør forferdelig vondt. Noen som vet?

Det er veldig vanlig med stikninger og kynnere i flere uker før fødsel. Men du bør ringe føden og høre om de syns det er greit med en sjekk.

Jeg hadde det sånn allerede i uke 25.. Ikke vonde kynnere, men de stikkingene du snakker om! 
Kynnere hadde jeg jo, men de var bare "murringer" liksom.. Så det gikk fint :) 

De stikkingene trodde jeg først var en infeksjon eller noe, for det gjorde kjempevondt! Akkurat som nåler som blir stukket opp i.. ja du vet. Jeg reiste for å sjekke meg hos gynekolog, og var helt frisk :) 
Snakket med de på føden om det, for noen ganger ble det så vondt at jeg måtte stoppe opp å knipe igjen samtidig som jeg pusta, og de fortalte meg at det er babyen som presser på noen nerver som gjør at det stråler og stikker der nede. 

Nå når babyen er større i magen så kjenner jeg at stikkene kommer når babyen beveger seg bittelitt, så det kan nok stemme :) Jeg er halvveis i uke 38 nå, så for meg har ikke stikkene vært noe farlig i hvert fall :) 

Takk for svar :-) får holde ut, leit at det skal være så mye plager på slutten! Lykke til begge to..alt er nok glemt når vi har født..

Synes du skal ta kontakt med føden.. Det samme skjedde meg i uke 32. Da fikk vi beskjed om å komme inn, og etter en sjekk fikk vi beskjed om at det var rier jeg hadde, og livmorhalsen hadde begynt å åpne seg.. Hun trodde ikke jeg kom til å gå til uke 33, meeen etter noen uker helt rolig på sofaen så kom babyen i uke 38 :-) det trenger jo ikke være derfor du har stikkinger, men kan være greit å sjekke det opp kanskje..

Jeg er ganske sikker på at det ikke er rier jeg har, men sterke kynnere. Har vært inne på sjekk for det for 4 uker siden og da hadde jeg bare en ri som Kom opp på ctg., synd det var rart for lå å hadde virkelig vondt!! Fikk også ul. Alt bra med babyen og bra med liv. Men kynnere skal vel ikke være så vondt? Overlegen som tok å undersøkte meg sa at livmortappen var lukket, men kunne se på ul. at det var modning på gang i livmorhalsen. Er redd jeg ikke kommer til å kjenne forskjell på kynnere og rier når fødselen starter..og har disse vontene noe for seg?

Nei det er de ikke...er nok bare modning..

Jeg trodde også at det bare var sterke kynnere, men det var det ikke.. Og de var ikke regelmessige.. Du kjenner nok forskjell når det starter ordentlig..:) Hehe..

He sjøl hatt akkurat sånn så dettan i någen vege nå,starta i uke 34, (e 37+6 nå) å fekk beskjed av jordmor at det va heilt normalt. Eg hadde en mistanke om at det kunne vær den eina hånde så va på vei ud av å t, føltes sånn t tie, å jordmor sa at det stemte nok d, den lille her he logge me hode ner si uke 28 (minst) å konstantert festa i uke 32 å når de kjenne itte for kver gong så ligge hu me ei hånd i ansikte så mest sannsynlig så va d nok akkurat det eg trudde d va. Dei vonde kynnerane fekk eg itte at eg hadde anstrengt meg, trenge isje ver mye, bare d å gå opp en bakke så står eg tvekroka ittepå. min anbefaling e å ta det heilt heilt me ro..... Lytt t kroppen din!! Den gjer dg nok bare beskjed om at du trenge å kvila å ta vare på dg sjøl!!! Men hvis du e usikker så ta en telefon t jordmor! Ingen spørsmål e domme spørsmål!

Back
Topp