Vonde kynnere/nedpress sykemelding

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har i det siste hatt vonde kynnere og nedpress (er i uke 33+6) og føler meg helt utslitt. Hadde bestemt meg å jobbe i 50% til permisjon og det gikk greit opp til nå, men nå vet jeg ikke om jeg klarer det... Er det lov å ringe til fastlegen og be om sykemelding? Har ikke hatt sykemelding tidligere siden jeg begynte i jobben i 2012. Jeg er ikke en som klager og opp til nå har jeg alltid sagt på kontrollene at jeg hadde det bra og har ikke nevnt noe om ubehag/vondt. Har dårlig sammivitighet, siden jeg har 3 uker igjen til permisjonen begynner og vil ikke skaffe problemer til sjefen min... Det hjelper ikke at mannen min skal på jobb igjen for 2 uker nå og har en datter på snart 4 år som jeg må passe på helt alene. Hva ville dere gjort?

Som de andre sier, sykemeld deg med god samvittighet :-* Jobber selv 50%, og vil helst det fram til permisjon, men kjenner at bekkenløsningen begynner å ta på..

Har i det siste hatt vonde kynnere og nedpress (er i uke 33+6) og føler meg helt utslitt. Hadde bestemt meg å jobbe i 50% til permisjon og det gikk greit opp til nå, men nå vet jeg ikke om jeg klarer det... Er det lov å ringe til fastlegen og be om sykemelding? Har ikke hatt sykemelding tidligere siden jeg begynte i jobben i 2012. Jeg er ikke en som klager og opp til nå har jeg alltid sagt på kontrollene at jeg hadde det bra og har ikke nevnt noe om ubehag/vondt. Har dårlig sammivitighet, siden jeg har 3 uker igjen til permisjonen begynner og vil ikke skaffe problemer til sjefen min... Det hjelper ikke at mannen min skal på jobb igjen for 2 uker nå og har en datter på snart 4 år som jeg må passe på helt alene. Hva ville dere gjort?

Enig med de andre! Du skal ikke gå på akkord med deg selv her, det er jo ikke bra hverken for deg eller den lille :) <3

Jeg hadde det akkurat som deg! Måtte be om sykemld på mandag. 3 uker igjen til perm, men jeg så det at jeg ikke kunne bidra med noe særlig på jobb når jeg var/er så sliten.

Be om sykemelding! Ikke noe skam i det selv om det er kort tid igjen til permisjon. Du har tross alt barn å ta deg av i tillegg, er nok viktigere at du fungerer for henne enn at du fungerer for jobben. Jobben ordner opp i eventuelle problemer der :)

Tusen takk for oppmuntring! Skal ta det med fastlegen neste uke, føler at kroppen gir beskjeder at den trenger å hvile seg før den store begivenheten

Egentlig ikke ennå, har time hos legen neste onsdag, prøver så godt jeg kan å jobbe denne uken :) Er kjempedårlig med å klage hehe
Hvis du kjenner du makter det, så er du jo tøff da, men husk å ta vare på deg selv hvis du kjenner det blir for mye. Med mye plager som du beskriver kan det føles som en evighet til neste onsdag, så ikke føl det som et nederlag hvis du ringer idag og ber om sykemelding ;-)

Hvis du kjenner du makter det, så er du jo tøff da, men husk å ta vare på deg selv hvis du kjenner det blir for mye. Med mye plager som du beskriver kan det føles som en evighet til neste onsdag, så ikke føl det som et nederlag hvis du ringer idag og ber om sykemelding ;-)
Men må jeg ikke gå personlig for å få sykemelding? Det var umulig for denne uken, det er ikke min fastlege heller, men en vikar.

Men må jeg ikke gå personlig for å få sykemelding? Det var umulig for denne uken, det er ikke min fastlege heller, men en vikar.

De skal ha mulighet til å ta akuttimer, ellers kan du høre om de kan tilbakedatere sykemeldinga om det er det at de ikke har kapasitet til å ta deg inn. Jeg ringer om morgenen dagen jeg trenger ny sykemelding og får enten time hos lege eller tlfsamtale med vaktlegen.

Hvis du kjenner det blir tøft å presse deg til neste onsdag, ville jeg bedd om akuttime som Vapp nevner her. Det er nok ulik praksis på forskjellige legekontor, men i din situasjon bør du kunne på time på dagen, eller evnt få snakke med en lege som har vakt. Du kan evnt be sekretæren på legekontoret om å be vikarlegen din ringe deg iløpet av dagen :-)

Back
Topp