Vonde kynnere , nedpress, murringer etc..

marri86

Glad i forumet
Flere som sliter med dette?
Er 30+6 idag. Kan nevne jeg hadde vonde kynnere mye forrige svangerskapet og siste fem ukene før igangsetting hadde jeg MASSE modningsrier..

Har hatt dette i 3—4 uker allerede..

Merker det skal bli slitsomt med dette i 10 uker til.. har på følelsen at det blir full overtid og igangsetting som med førstemann.. :-(

Sent from my HUAWEI P7-L10 using BV Forum mobile app
 
Har veldig mye kynnere. Spesielt på jobb, men de er heldigvis ikke vonde!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Føler det er mye kynnere her også. Nå vet jo ikke jeg helt hva som er normalt da, men de kommer og går helt random i løpet av dagen. Merker at de kommer oftere når jeg går og beveger meg mye, men de kan også komme jevnt og trutt når jeg ligger i ro på sofaen. Jm sa i uke 24 at det ikke var noe farlig i det, så jeg håper alt er ok :)
 
Vært plaget med leie kynnere her og en stund (31+ nå), sånne som gir trykk inni hodet, svette i panna og hindrer normal pusting.
Den siste uka har maseriene meldt sin ankomst og (de røsker godt i ryggen) litt vel tidlig :( gikk med de i 6 uker sist og ble kjempelei, særlig siden jeg gikk en uke over termindato.


Sendt fra min iPhøøøne
 
Siden jeg er førstegangsfødende så vet jeg ikke hva som er vanlig... Men jeg kjenner ofte kynnere, som ikke er spesielt smertefulle men veldig ubehagelige... Når jeg går i oppoverbakke, og når jeg reiser meg opp fra sofaen. Og endel når jeg legger meg flatt på ryggen...Og stadig menssmerter som varierer litt i smerte. Nedpress aner jeg ikke hva er... Ofte smerte i ryggen, men forbinder det foreløpig med bekkenet...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har også en del kynnere for tiden. Men det som plager mest her er at magen er så tung i toppen (mistenker at han ligger høyt opp), og det river å sliter sånn i huden hele tiden. Helt forferdelig å røre på seg. Får også muskelknute/spenningsmerter oppe og i sidene når jeg anstrenger meg litt, som når jeg må løfte på storebror. Godt det bare er ti uker igjen til termin gitt ;p Men håper lillebror kan legge seg litt bedre inni der snart så det blir litt lettere.
 
Jeg har det akkurat likt deg. Er i uke 27 nå så det starta vel på samme tid som med deg.. Virkelig plagsomt og skikkelig grusomt å tenke på at jeg sikkert skal gå slik til fødsel. Det begynte i uke 34 forrige gang og jeg var bombesikker at han kom til å komme før termin, men nei, masse falske rier i flere uker og han kom 3 dager over. Så det ble en lang ventetid, nå har jeg lært og er forberedt på overtid da.. Prøver å lytte til kroppen og tenker jeg må roe tempoet, men er ikke lett med en på 6 og en 1 1/2åring, pluss studier og husarbeid.


To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
 
Jeg fortsetter det glade budskap om magnesiumtilskudd! Det hjelper meg veldig, og hjalp veldig sist. Man bør forøvrig også få sjekket livmorhalsen om kynnerene har hatt noen effekt på den, men magnesiumtilskudd var virkelig redningen her. Nytt liv etter en uke! (Sniker fra februar, uke 17 nå).

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Magnesiumtilskudd kan hjelpe, men man skal ikke ta det etter uke 34 fikk jeg høre fra min jordmor! Det demper også riene når fødselen starter, så best å få det ut av kroppen i god tid før en kommer til fødsel. :)
 
Magnesiumtilskudd kan hjelpe, men man skal ikke ta det etter uke 34 fikk jeg høre fra min jordmor! Det demper også riene når fødselen starter, så best å få det ut av kroppen i god tid før en kommer til fødsel. :)
Ouch, I didn't know, takk for info! Da lærte jeg noe nytt i dag også! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er vel kynnere jeg har vært litt plaget med på jobb siste dagene. Går mye og kjenner magen strammer seg da... Alternativet til å gå er å sykle og synes det er mer ubehagelig pga magen så får bare holde ut som best jeg kan :)
 
Back
Topp