Vonde kynnere nederst i magen

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Det har vært mange tråder om kynnere, og sannelig kommer det enda en :smug:

Hadde omgangen forrige uke, og etter det har kynnerne mine endret seg. Tidligere kjente jeg det på hele magen når kynnerne kom. Nå kjenner jeg at det strammer seg nederst i magen (i motsetning i navlehøyde og over) og jeg synes det er vondt. Tar meg selv i å holde pusten når det oppstår og må fokusere på pusten. Trekker jeg pusten for dypt gjør det mer vondt. Det oppstår ofte når jeg kjører bil, sitter i ro og når jeg slapper av på sofaen. Hvis jeg tar en dupp har det hendt at jeg våkner pga at det gjør vondt.

Er det nedpress? Modning? Bare kynnere? Skal til jm neste uke og skal ta det opp da. Har vært på føden to ganger pga kynnere+nedpress og pga blødning, og føler at jeg er litt hysterisk. Men nå har jeg prøvd å google og finner ingen svar.. Håper noen av dere vet eller har erfaring :)
 
Jeg kjenner stort sett bare kynnere nederst i magen, under navlehøyde. Så for meg høres det helt normalt ut [emoji4]
 
Har det stort sett nederst i magen jeg og, som et belte på en måte. Er ubehagelig, men ikke vondt da.
 
Høres ikke noe godt ut.. Når begynte dere å få kynnere?
 
Jeg kom til å tenke på at magemusklene våre strekker seg endel når livmoren vokser, så det kan jo være at det er muskulaturen nederst i magen din som gjør vondt pga at den strekkes?
Jeg får en gangsperr-lignende følelse i området under trusestrikken innimellom nemlig[emoji28]
 
Det er ikke så lett å bli klok på kynnerne. Jeg har kjent dem best nederst i magen hele tiden, men i dag er første gangen jeg har opplevd at det er vondt. Det ligner på det du beskriver. Det sies jo at det ikke skal gjøre vondt, bare være ubehagelig, men det er vanskelig å vite hvor grensen for vondt går, syns jeg. Jeg skal til jordmor i morgen, så jeg skal ta opp dette med henne da.
 
Jeg kom til å tenke på at magemusklene våre strekker seg endel når livmoren vokser, så det kan jo være at det er muskulaturen nederst i magen din som gjør vondt pga at den strekkes?
Jeg får en gangsperr-lignende følelse i området under trusestrikken innimellom nemlig[emoji28]
Jeg har også lurt på det, det kjentes litt ut som noe slags strekkesmerter da jeg fikk vondt ifbm. kynnere.
 
Det er ikke så lett å bli klok på kynnerne. Jeg har kjent dem best nederst i magen hele tiden, men i dag er første gangen jeg har opplevd at det er vondt. Det ligner på det du beskriver. Det sies jo at det ikke skal gjøre vondt, bare være ubehagelig, men det er vanskelig å vite hvor grensen for vondt går, syns jeg. Jeg skal til jordmor i morgen, så jeg skal ta opp dette med henne da.

Lykke til hos jordmor :) Fortell gjerne hva hun sier, syns det er vanskelig dette med kynnere..
 
Lykke til hos jordmor :) Fortell gjerne hva hun sier, syns det er vanskelig dette med kynnere..
Hun sa at det er vanlig at kynnerne kan endre seg litt. De kan være litt vonde noen ganger også, uten at det gjør noe, men blir man bekymret eller usikker, er det alltid best å ringe føden. Det var viktig å ringe hvis de begynte å komme regelmessig, som tak (rier), eller hvis det er veldig vondt. Og så skal det gå over når man stopper med det man gjør, setter eller legger seg seg ned, eller endrer stilling hvis man alt ligger. Jeg syns fortsatt ikke det er helt lett jeg, altså. Vondt er jo relativt, så når er det "veldig vondt"? Men oppsummert må det vel være sånn at blir man usikker, er det bedre med en telefon for mye enn for lite.
 
Back
Topp