Vonde kynnere, flere?

solstråla08

Forelsket i forumet
Jeg er begynt med kraftige kynnere, og ofte så merker jeg hvor fosteret ligger. Men det som bekymrer meg er at dersom jeg tar og tryker, muligens trykker litt akkurat der, så får jeg veldig vondt. Noen flere om har det slik? Er i uke 18 nå, og ultralyd om en uke!

Jeg er også i uke 18 og har en del kynnere, men ikke vonde. Den første kynneren kjente jeg i uke 15. Er det vanlig?..

Har hatt litt kynnere, men aldri vonde.. hmm.. Høres ikke godt ut! 
Har du legetime før? Er jo ikke så mye de kan gjøre uansett, utenom å sykemelde deg om det er virkelig plagsomt.. Kynnere er som regel tegn på at man må ta det litt roligere.. (sa jordmor til meg)

kremt. hehe, men hvordan vet man at man har kynnere?? jeg har ingen anelse.. er det sånn at dersom jeg får det så merker jeg det?

AncaLaBancala skrev:
kremt. hehe, men hvordan vet man at man har kynnere?? jeg har ingen anelse.. er det sånn at dersom jeg får det så merker jeg det?

Ja, du vil kjenne det.. Under kynnere blir magen hard, og det er ukomfortabelt.. Alle opplever de forskjellig! :P hehe =) 

Jeg har mye kynnere denne gangen... Det viste seg å være pga irritert blære...
Man skal ikke gå med urinveisinfeksjon da det øker faren for prematur fødsel, særlig fra uke 20 tror jeg.. Får behandling og det ser ut til å hjelpe.

Men ellers er en og annen kynner helt normalt. Så lenge de gir seg.

Før jeg gikk ut i ferie, og det var som mest stress på jobben, hadde jeg en god del kynnere. Ikke vonde, men de var ubehagelige.

Jeg slet med vonde kynnere hele sist svangerskap, begynnte i uke 17, og i uke 32 ble de til rier. Så jeg gikk de siste 6 ukene med maserier og inn å ut av sykehuset for å stoppe fødselen. For når babyen begynnte å vokse å legge mer på seg, så gjorde kynnerene at livmorshalsen min ble kortere.. Denne gangen fikk jeg kynnerene allerede i uke 12, og de er utrolig vonde og ubehagelige. Jordmor sier at jeg bare må ta det med ro, er ikke så mye mer å gjøre :/

Har også en del kynnere, blitt mer siste uka, men hatt de i et par, tre uker. Har venta på de, sies at de kommer tidligere og tidligere for hvert svangerskap, og sist kom de rundt uke 23. De er ikke direkte vonde, men det er jo ikke behagelig heller. Er noen av dere sykemeldte pga kynnere. Vært det begge mine svangerskap, men nå har jeg ny lege, og er spent på hva han sier:-)

Back
Topp