Vonde kynnere, anyone?

Ane_Rikke

Glad i forumet
Er det flere som sliter med vonde kynnere? Jeg begynte å få dem for noen uker siden, og da var det bare når jeg var sliten eller hadde overanstrengt meg. Nå kommer de oftere, og det skal ikke mer til enn at jeg lener meg fremover eller reiser meg opp fra liggende stilling. De går jo fort over, gjerne hvis jeg legger meg ned, men de er jo skikkelig vonde. Jeg må konsentrere meg om å puste liksom...

Men de skal jo ikke være vonde heller. Også hvis det kommer oftere og oftere. Du får ta det helt bananas fremover. Å hvis det ikke roer seg ville jeg ringt jm for å høre med henne.

Men de skal jo ikke være vonde heller. Også hvis det kommer oftere og oftere. Du får ta det helt bananas fremover. Å hvis det ikke roer seg ville jeg ringt jm for å høre med henne.

Vel, skal jeg anstrenge meg mindre nå, så blir jeg vel sengeliggende :p Men, ja, skal ta det opp med jordmora neste uke. Det er sikkert ikke farlig, men fryktelig slitsomt!

Har også kraftige kynnere, dem er ikke vonde men utrolig ubehagelig. Av og til blir jeg til og med svimmel, som om alt presses oppover og det er litt hæslig å puste mens det er stramt! :p Var på kontroll i dag og alt var helt normalt, så jeg vet ikke..

Jeg ble lagt inn pga det. De kaldte det for rier og livmorhalsen hadde krympet med en hel cm. Så trur jeg hadde ringt føden. Har ligget hjemme på sofaen i to uker for at det ikke skal begynne igjen. Og skal på kontroll i morgen.

Er det flere som sliter med vonde kynnere? Jeg begynte å få dem for noen uker siden, og da var det bare når jeg var sliten eller hadde overanstrengt meg. Nå kommer de oftere, og det skal ikke mer til enn at jeg lener meg fremover eller reiser meg opp fra liggende stilling. De går jo fort over, gjerne hvis jeg legger meg ned, men de er jo skikkelig vonde. Jeg må konsentrere meg om å puste liksom...
Jeg har slitt mye med det i perioder, og en kveld var de så ille at jeg var en tur på føden. Fikk en kjempe grundige undersøkelse og ble tatt veldig alvorlig. Men alt var fint med baby og mor og sammentrekningene hadde ingen påvirkning på livmorhalsen. Men er pga av det og mye bekkenløsning 100% sykemeldt å går på kontroll hver 2 uke. Føler meg veldig ivaretatt og trygg syns også det har gjort at det har roet seg mye!!:) snakk med lege og jordmor om hvordan du har det!!

Jeg ble lagt inn pga det. De kaldte det for rier og livmorhalsen hadde krympet med en hel cm. Så trur jeg hadde ringt føden. Har ligget hjemme på sofaen i to uker for at det ikke skal begynne igjen. Og skal på kontroll i morgen.

oj! Jeg har som sagt lest at det ikke er farlig så lenge de ikke kommer regelmessig og i "tak"... Håper du slipper en ny runde da... Sikkert kjedelig å bare ligge på sofaen også :(

Jeg har slitt mye med det i perioder, og en kveld var de så ille at jeg var en tur på føden. Fikk en kjempe grundige undersøkelse og ble tatt veldig alvorlig. Men alt var fint med baby og mor og sammentrekningene hadde ingen påvirkning på livmorhalsen. Men er pga av det og mye bekkenløsning 100% sykemeldt å går på kontroll hver 2 uke. Føler meg veldig ivaretatt og trygg syns også det har gjort at det har roet seg mye!!:) snakk med lege og jordmor om hvordan du har det!!

Ja, jeg skal nevne det på neste kontroll. Hvis det blir enda verre innen den tid, så får jeg heller ringe. Jeg går jo til kontroll der jeg skal føde (ABC), så jordmor/føden blir litt det samme :p

Var på legevakt og ahus på søndag for dette( visste ikke hva det var da, det var annerledes kynnere enn det jeg er vant til) . Ufarlig for baby, vondt for oss, som flere over her har skrevet. Men de tar det seriøst når man oppsøker hjelp, det setter jeg pris på. Fortsatt vonde tak eller kynnere, men nå er jeg ikke redd lenger.

Må spørre om en ting siden vi er inne på kynnere. Dette er mitt 3dje svangerskap å kynnerne har begynt. Men noen av dem er rare, aldri opplevd før. Da kjennes det ut som om det kommer et belte nederst i magen som brenner(litt som hold) slipper taket etter ca 2 min. Heldigvis kommer de ikke etter hverandre. Noen andre som har opplevd slike?

Må spørre om en ting siden vi er inne på kynnere. Dette er mitt 3dje svangerskap å kynnerne har begynt. Men noen av dem er rare, aldri opplevd før. Da kjennes det ut som om det kommer et belte nederst i magen som brenner(litt som hold) slipper taket etter ca 2 min. Heldigvis kommer de ikke etter hverandre. Noen andre som har opplevd slike?
Mine er litt sånn! Også mitt 3 svangerskap. Kynnene strammer som et belte rundt magen og kan noen ganger føles som en kniv i magen. Så slipper det igjen etter ett min ca:)

Ja. Av og til er de så vonde og ubehagelige at jeg får kraftig diaré :-( men så går det over igjen

jm sa til meg at kynnere er normalt, helt til de blir vonde! da måtte jeg gi beskjed! så jeg hadde ringt !

Jeg regner med jeg bare får beskjed om å ta det rolig, eller noe i de baner, så jeg venter til neste fredag jeg :) Takk for svar, alle sammen!

Jeg har også vonde kynnere til tider må tenke på pusten når det skjer, trodde dette var normalt ettersom det er 3 gang og det nærmer seg. men kanskje jeg skal ringe lege og høre

Jeg har ikke så mye kynnere dette svangerskapet, men noen av dem grenser mot å være vonde.
Da jeg gikk med andremann hadde jeg mye mer kynnere og hvis jeg anstrengte meg litt for mye en dag kunne jeg slite ekstra med dem i et par dager, var også innom føden en tur rundt uke 28 da de var vonde og kom og gikk hele tiden, alt så fint ut, bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Back
Topp