vonde kontraksjoner....

Miriamsmams

Glad i forumet
Var på jordmortime i dag. jeg fortalte om mine veldige kynnere. Hun sa at det kan kalles vonde kontraksjoner. og jeg måtte bare passe på. Er det fleere som har det? Om jeg er i bevegelse generellt kan jeg få vonde kontraksjoner smerte i mage og stikkinger i skrittet hvert 3 minutt tenker jeg...
 
jupp, har en del av det her og det begynner å bli utrolig slitsomt..Særlig nå føre jul da man liksom skal gå rundt på senteret og handle til jul og man må sette seg for å slappe av på hver ledige benk man ser...
 
ja, jeg har det akkuratt sånn.... redd for at lille ikke holde seg inne til nyttår.
sa jordmoren din noe mer om det? 
 
Jeg har hatt det siden slutten av oktober, så jeg får ikke lov til å jobbe mer. Jeg har masse vonde kynnere så fort jeg begynner å bevege meg, så burde være helt i ro, men det går jo ikke med en 2 åring i huset :)
 


kakkeline skrev:
ja, jeg har det akkuratt sånn.... redd for at lille ikke holde seg inne til nyttår.
sa jordmoren din noe mer om det? 


Jeg spurte selvfølgelig om det kunne framskyve en fødsel, og hun sa at det kunne forsåvidt det. Hun sa at det er mange som føder rett oppunder jul fordi da er det julestresseriet. Altså stresse på seg fødsel. Jeg dermed sykemeldt siden jeg har slike kynnere. 

Men jeg behøvde ikke bekymre meg så lenge ikke jeg følte nedpress, eller smerter i rygg og stråling nedover lårene. Og om jeg la meg til å hvile hvis det da fortsatte så burde jeg ringe føden å høre hva de tenker.
 
Jasså, er det det det (det det det?) er:P
Med en gang jeg reiser meg er magen en steinhard, ubehagelig stor klump.
Kommer innimellom når jeg sitter, har også nedpress, tak i ryggen, og gudvethva. Kjempegøy :P
 
Jasså, er det det det (det det det?) er:P
Med en gang jeg reiser meg er magen en steinhard, ubehagelig stor klump.
Kommer innimellom når jeg sitter, har også nedpress, tak i ryggen, og gudvethva. Kjempegøy :P
 
Jasså, er det det det (det det det?) er:P
Med en gang jeg reiser meg er magen en steinhard, ubehagelig stor klump.
Kommer innimellom når jeg sitter, har også nedpress, tak i ryggen, og gudvethva. Kjempegøy :P
 
Jeg ringt på føden i kveld og forklarte de samme smertene. Har ikke hørt om det tidligere, så ringte mest for å høre om det var noe å bekymre seg over, eller om det var normalt. Fikk beskjed om å følge med, og det er gjerne et tegn på at ting kan være på gang hos første gangs fødende. Så i natt blir det sikkert ikke så lett å sove, ligger å kjenner etter om de blir regelmessige og lengre eller ikke. Passer litt dårlig å føde nå, da vi MÅ i begravelse til bestemor (eller kommende oldemor) til min kjære i morgen..
 


Hell2012 skrev:
Jeg ringt på føden i kveld og forklarte de samme smertene. Har ikke hørt om det tidligere, så ringte mest for å høre om det var noe å bekymre seg over, eller om det var normalt. Fikk beskjed om å følge med, og det er gjerne et tegn på at ting kan være på gang hos første gangs fødende. Så i natt blir det sikkert ikke så lett å sove, ligger å kjenner etter om de blir regelmessige og lengre eller ikke. Passer litt dårlig å føde nå, da vi MÅ i begravelse til bestemor (eller kommende oldemor) til min kjære i morgen..


ja jeg er nå andregangsfødende, så her skjer det nok ikke noe.
hvordan ble det med deg?? fikk du med deg begravelsen?
 
Ååååh jada.... Fy søren, jeg trodde nesten jeg ikke kom meg fort nok hjem fra julehandelien i dag.. Alene med to barn, og fulle bæreposer.. Ble svimmel og uvel og litt panikkfølelse av de sterke kynnerne og stikkingene.. Samt at baby i magen var ekstremt urolig:-/
Så, nå har jeg ligget på sofaen i en time, og bare pustet rolig... Men, nå har jeg sagt fra til mannen, at jeg IKKE akter å gjøre siste innkjøp til julen alene.. Jeg har skjemt han bort på det området tidligere - liker å gjøre det alene, men IKKE så gravid:-)
Snakket m jordmor om det jeg også ved siste kontroll, fordi jeg har opplevd det ganske mange ganger/uker nå - noen episoder som i dag.. Og hun sier, RO ned.. Jada... lett det;-P
 
Det ble ikke noe i går/natt, og begravelse gjennomført i dag. Men det er virkelig noe som er skjedd, det kjennes så annerledes ut.. Vanskelig å vite hva alle disse følelsen, kynnerene, nedpress og mens smerter er til tider. Jeg som leir har hatt spesielle smerter ved mens, har lite å sammenligne med. Under 3 uker igjen og i tillegg fått beskjed på følge ekstra godt med, så blir mann litt hysterisk. Men regner med jeg forstår hva som skjer, når det først setter inn for fullt.
 
Du er ikke alene! Har det jeg og.
 
Har hatt det slik i mange måneder allerede, og vært innlagt og fått bricanyl for å stoppe riene ssom det har utviklet seg til å bli (dog uten modning) to ganger. Har nå ikke lov til å gjøre ting under knehøyde og over skulderhøyde for å ikke stresse babyen og lage sammentrekninger....ikke at jeg klarer å gjøre så mye i de høydene heller da!

Har kynnere som slår pusten ut av meg og tårene står i øynene, men de er ikke jevne og tar ikke skikkelig tak i ryggen så det er ikke farlig. Her er hodet festet og jeg er i grunn klar, så det får bare bråke så mye det vil i magen nå tenker jeg - men ja, jeg kan ikke gå lenger enn fra stua til kjøkkenet før det braker løs.....eller reise meg fra liggende til sittende, skifte liggestilling osv i senga.

Håper det ikke blir så jeg går over tida - fem uker holder masse.......
 


Hufserufsa skrev:
Har hatt det slik i mange måneder allerede, og vært innlagt og fått bricanyl for å stoppe riene ssom det har utviklet seg til å bli (dog uten modning) to ganger. Har nå ikke lov til å gjøre ting under knehøyde og over skulderhøyde for å ikke stresse babyen og lage sammentrekninger....ikke at jeg klarer å gjøre så mye i de høydene heller da!

Har kynnere som slår pusten ut av meg og tårene står i øynene, men de er ikke jevne og tar ikke skikkelig tak i ryggen så det er ikke farlig. Her er hodet festet og jeg er i grunn klar, så det får bare bråke så mye det vil i magen nå tenker jeg - men ja, jeg kan ikke gå lenger enn fra stua til kjøkkenet før det braker løs.....eller reise meg fra liggende til sittende, skifte liggestilling osv i senga.

Håper det ikke blir så jeg går over tida - fem uker holder masse.......

Det hørtes slitsomt og ille ut. ja jeg har  det nok ikke så ille som deg nei. Mine kynnere har begynnt å roe seg nå heldigvis, så jeg kan igjen gå ut på tur noe jeg liker veldig godt. 
 
Back
Topp