Vonde fingerledder eller ingen følelse

Bibilibo

Blir kjent med forumet
Jeg er i uke 39 (38+2) og har siden flere uker nå vonde stive fingerledder. Våkner om natten iblant pga det. Jordmor sier det er normalt.
Inatt våknet jeg flere ganger av at ikke ha følelser i fingertuppene. Det var normal farge på fingrene, ikke blå og livløs så da var det tydeligvis ikke farlig det.
Er det noen andre som har lignende plager?
Første gangen jeg spurte JM om det begynte hun å snakke om operasjon i håndledd. Det er jeg veldig lite interessert av!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei! :) kjenner meg litt igjen her... Er 38+6, og siste dagene har jeg liksom mistet blodgjennomstrømmongen i ene armen.. føles som jeg har en nerve i klem. Har ingen anelse om hva det kan være, men føler det ikke er farlig. :) har en del vann i kroppen, så mistenker det er det som presser på nervene eller noe :p
 
Hadde det samme, borte når barnet kom :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har det sånn jeg også, kan skyldes at det er vann i håndleddet som klemmer på nervene. Sist jeg var gravid gikk det over en stund etter fødsel :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns det er kjempeplagsomt. Kjenner meg som gammel kjerring.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Høres ut som karpaltunnelsyndrom (CTS), vanlig under graviditet, men kan også oppstå i barseltiden (jeg fikk det da sist), har hatt det i slutten av graviditeten nå, fødte for 2 dager siden, synes det er blitt litt bedre, så satser på at det forsvinner helt :)

Operasjon er kun aktuelt ved store plager, heldigvis et lite inngrep hvis det er det som må til :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg mista ofte følelse i pekefinger og tommelfinger om natts da jeg var gravid.
Men etter fødselen har jeg mista følelsen i halve lillefinger og halve ringfingeren. Det er permanent. Ti dager siden fødselen nå. Håper det går over.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Uffda. Venninna min hade plager med hovne fingrer flere måneder etter fødsel. Jeg håper min lille baby vil komme ut i uken eller neste uke. Har termin 28.mars. Så kan kroppen begynne med utrensning så man blir normal snart.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp