Vonde følelser, bryllup og vennskap....

Yogababy91

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg har lenge tenkt om jeg skal poste dette innlegget, og jeg føler på et behov for å lufte meg et sted som ingen "kjenner" meg personlig, samtidig er vi kanskje også flere som kjenner på vonde følelser om dagen....Det føles nemlig som om hjertet mitt er knust......

Fra jeg var liten har jeg drømt om å gifte meg, og ble forlovet med verdens beste mann i 2022, samtidig fant vi ut noen måneder senere at vi venter barn. Vi bestemte oss for å fullføre planene om bryllup i Kypros, som finner sted i sommeren 2023. Men det er ikke problemet, problemet er at jeg spurte min kusine, min bestevenn igjennom 30 år om å være forloveren min (jeg var hennes) noe hun svarte ja til. Vi bor 1,5 time unna hverandre men har allikevel alltid klart og opprettholde et nært og godt vennskap. I 2021 skilte hun seg, deretter ble hun sammen med en merkelig type på jobben sin. Først trodde jeg de var stormforelsket, og tenkte ikke over at de ofte stengte seg ute fra resten av familien. Men etterhvert som tiden gikk syntes jeg denne oppførselen var veldig merkelig. Det skal også sier at hun har 2 barn fra før, og han ingen. Han har flere ganger sagt han ikke liker barn, og ikke ønsker barn.

Allikevel.. tiden går og det er vanskelig for meg og planlegg noe som helst med henne angående bryllupet, hun svarer sjelden på telefon, og virker egentlig totalt uinteressert i oppgaven. Jeg konfronterer henne med dette etter en stund, og forteller henne at hun har blitt veldig annerledes etter dette nye forholdet. Hun har sikkert gått ned 15 kilo, mistet kontakten med alle vennene sine, og kun lever, og ånder for han. Datteren hennes på 17 åpner seg, og forteller meg at hun ikke kjenner igjen moren sin, og at hun ikke liker kjæresten hennes. Jeg forteller henne også dette. Hun blir rasende på meg, og mener at jeg ikke har rett til å mene dette om han, og at det ikke er hans skyld at hun er så sliten. Det er mye annet jeg ikke vet fikk jeg beskjed om. Hun slettet meg deretter på snap, og prøvde å stenge meg ute fra sosiale medier. Jeg sendte henne en melding, og sa at hun kunne slippe å være forlover hvis det gav så stor belastning. Jeg fikk ikke svar....



Etter nesten 3 mnd sender jeg en melding og ber om unnskyldning, og spør om vi kan legge dette bak oss og gå videre ( hun har nå kjøpt et hus sammen med denne mannen i denne perioden). Jeg spør pent om hun vil være forlover, og komme i bryllupet. Hun svarer at ungene hennes kanskje kommer sammen med tante, men at hun ikke kommer fordi kjæresten hennes ikke er invitert. Jeg svarte at han gjerne måtte komme og at han aldri ikke hadde vært invitert, og ba henne om å versåsnill og komme fordi dette er veldig sårt for meg. Hun svarer igjen at de kommer til å reise ned til Kypros men at de IKKE kommer i bryllupet vårt. Det vil si at når hele familien er der nede, og alle skal delta. Skal de også være der nede uten å delta. Jeg vet dette sårer besteforeldrene mine ( vi er en liten familie, og selvfølgelig tante) Men jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg har bedt på mine knær, lagt meg flat. Og jeg føler meg bare så ekstremt lei meg og sår om dagen. Hun har selvfølgelig ikke fulgt meg i dette svangerskapet heller, da vi ikke har hatt ordentlig kontakt siden oktober i 2022.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få det bedre med meg selv? Er det noen som har noen gode råd ❤️?

Det må også nevnes at han og henne jobber sammen, hun er sjefen hans. Og at det har vært mye klager, og uenigheter på jobben deres angående deres forhold og andre ansatte som er missfornøyd med han. Min kusine forsvarer selvfølgelig han i alt dette.
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Det er vondt å høre at dette har skjedd, men det er lite du som utenforstående kan gjøre så lenge hun ønsker å være i det forholdet :Heartred
 
Dette var trist å lese. Jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon men for en del år siden var jeg på en måte den vennen. Jeg kuttet ut mesten alle vennene mine pga en kjæreste. Det var ingenting de kunne si eller gjøre for å få meg til å endre mening. Det er lite du kan gjøre og du har allerede gjort alt du kan! En dag gikk det opp for meg hvordan jeg selv hadde det og hvordan framtiden ville se ut om jeg ville fortsatt ned den stien, så jeg tok til slutt fatt i meg selv og fikk livet, venner og forhold til familien tilbake.

Jeg tror at du må tenke at det er fantastisk om barna hennes vil komme i bryllupet ditt. Det er ekstremt sårt med venninna di, men du kan ikke gjøre noe selv, utenom å håpe at hun ser selv hva hun holder på med.

Prøv så godt du kan og nyt tiden før fødsel og forlovelsesfasen før bryllupet. Du har gjort alt du kan og nå fortjener du å slappe av og nyte alle gledene i livet ditt :Heartred det er best for både deg og babyen din.
 
Dette var trist å lese. Jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon men for en del år siden var jeg på en måte den vennen. Jeg kuttet ut mesten alle vennene mine pga en kjæreste. Det var ingenting de kunne si eller gjøre for å få meg til å endre mening. Det er lite du kan gjøre og du har allerede gjort alt du kan! En dag gikk det opp for meg hvordan jeg selv hadde det og hvordan framtiden ville se ut om jeg ville fortsatt ned den stien, så jeg tok til slutt fatt i meg selv og fikk livet, venner og forhold til familien tilbake.

Jeg tror at du må tenke at det er fantastisk om barna hennes vil komme i bryllupet ditt. Det er ekstremt sårt med venninna di, men du kan ikke gjøre noe selv, utenom å håpe at hun ser selv hva hun holder på med.

Prøv så godt du kan og nyt tiden før fødsel og forlovelsesfasen før bryllupet. Du har gjort alt du kan og nå fortjener du å slappe av og nyte alle gledene i livet ditt :Heartred det er best for både deg og babyen din.
Tusen takk for gode ord ❤️ jeg skal prøve å slappe av og nyte det jeg har. Og være takknemlig for de som faktisk er der. Ha en strålende dag.
 
Det høres veldig ut som hun er sammen med en mann med kontrollerende adferd/sosiopatiske trekk. Han gjør nok det han kan for å skape splid mellom deg og kusina di - og det har dessverre fungert.
Jeg tenker at jeg ville prøvd å ha det som utgangspunkt, selv om du er trist og såret, og si at du forstår handlingene hennes og at døra di alltid er åpen om hun vil komme på besøk. Både med og uten mann. At han også alltid er velkommen, og at du ønsker mer enn noe annet at dere skal fortsette å ha kontakt.
Sånn selv om det DU egentlig trenger er en unnskyldning og at relasjonen mellom deres repareres. Hvis det stemmer slik jeg tror, at hun er sammen med en kontrollerende mann, så ville alle konflikter bringe deg lenger og lenger fra henne. Og det virker som dette allerede har skjedd med mange av de andre i omgangskretsen hennes også?
Men såklart skjønner jeg veldig godt at dette er både vondt og trist for deg.
 
Av det praktiske tenker jeg det kan være lurt å finne seg en annen forlover, og ha noen rundt deg som kan hjelpe deg med planene..

Men om alt det andre, så tenker jeg det samme som veivalsa. Det høres ut som om hun er kraftig manipulert (men kan jo selvsagt være noe annet som spiller inn), og da hjelper det ikke uansett hvor mye du konfronterer eller så..
Ville bare.. tatt i mot barna hennes i bryllupet, og latt henne vite at du er der om hun skulle ombestemme seg mtp kontakt.

Jeg forstår veldig at det er sårt og vondt for deg, men det er nok dessverre ikke så mye du kan gjøre før hun evt bestemmer seg for det; annet enn å la henne vite at du gjerne er der når det skjer.
 
Det høres veldig ut som hun er sammen med en mann med kontrollerende adferd/sosiopatiske trekk. Han gjør nok det han kan for å skape splid mellom deg og kusina di - og det har dessverre fungert.
Jeg tenker at jeg ville prøvd å ha det som utgangspunkt, selv om du er trist og såret, og si at du forstår handlingene hennes og at døra di alltid er åpen om hun vil komme på besøk. Både med og uten mann. At han også alltid er velkommen, og at du ønsker mer enn noe annet at dere skal fortsette å ha kontakt.
Sånn selv om det DU egentlig trenger er en unnskyldning og at relasjonen mellom deres repareres. Hvis det stemmer slik jeg tror, at hun er sammen med en kontrollerende mann, så ville alle konflikter bringe deg lenger og lenger fra henne. Og det virker som dette allerede har skjedd med mange av de andre i omgangskretsen hennes også?
Men såklart skjønner jeg veldig godt at dette er både vondt og trist for deg.
Det er helt riktig det du skriver, jo mer konflikter jo lenger unna går hun. Jeg har sagt at jeg gjerne vil ha henne der. Så da håper jeg virkelig at hun tenker seg om engang til❤️
 
For en vanskelig situasjon! Skjønner godt at det er vanskelig for deg:Heartred Håper det ordner seg for alle involverte!
 
Back
Topp